بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

بازار بزرگ استانبول (به ترکی Kapalıçarşı) با وسعت 30700 متر مربع، یکی از بزرگترین مقاصد خرید جهان و بزرگترین بازار سرپوشیده در کل جهان است.

این بازار با 64 راهرو و 4000 مغازه‌ای که در کنار آن مسجد، اداره پست، ایستگاه پلیس، بانک‌ها و رستوران‌ها جای گرفته است به یک مرکز مهم در استانبول تبدیل شده است.

این بازار در سال 1461 میلادی حیات خود را آغاز کرد و به طور پیوسته گسترش یافت و در طول حکومت عثمانی، زمین‌های اطراف آن را در برگرفت.

معرفی بازار بزرگ استانبول

بازدید از اینجا صرفاً برای خرید سوغاتی نیست. این بازار با راهروهای اصلی طاقدار و کوچه‌های باریکی که بین هانس(مسافرخانه‌های قدیمی تاجران) و بیدستنس(تالارهای بازار) منتهی می‌شود، یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در استانبول است.

بازار بزرگ استانبول یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری جهان است و هر گردشگری که به استانبول می‌رود حتماً از آن دیدن خواهد کرد. در اینجا، هر آنچه برای بازید بازار نیاز دارید را آورده‌ایم.

فرش و گلیم در بازار بزرگ استانبول

فرش و گلیم در بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

فرش‌ و گلیم‌ دست‌بافت یکی از معروف‌ترین صنایع دستی ترکیه است و بازار بزرگ یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای تهیه‌ی آن می‌باشد. ترکیه دارای میراث غنی فرش بافی است که شهرها و روستاهای مختلف در سراسر این کشور دارای طرح‌های شناخته منطقه خودشان هستند.

علاوه بر محصولات ترکیه، تعداد زیادی فرش و گلیم از کشورهای آسیای مرکزی نیز در اینجا موجود است. فرش‌فروشی‌های بازار بزرگ تنوع زیادی دارند و به راحتی می‌توانید آنچه را دوست دارید پیدا کنید.

فرش فروشان خوب همیشه با یک فنجان چای از شما پذیرایی می‌کنند و هر آنچه موجودی دارند به شما نشان خواهند داد. در این بازار، فروشندگان فرش علاقه زیادی به داستان سرایی دارند و با مشتریان به گرمی رفتار می‌کنند.

خرید فرش می‌تواند برای تازه کار تا حدودی گیج کننده باشد و فقط چیزی را بخرید که دوست دارید. قیمت فرش‌های قدیمی ترکیه و آسیای میانه به عوامل زیادی از جمله سن، هنر، کیفیت پشم و رنگ و کمیاب بودن آن‌ها در بازار بستگی دارد.

توجه داشته باشید که اگر با راهنمای تور برای خرید فرش آمده‌اید، قیمت فرش بالاتر خواهد بود. زیرا فروشنده باید به راهنمای تور پور سانت پرداخت کند. از بهترین مکان‌های بازار بزرگ برای خرید فرش، Takkeciler Sokak و Zincirli Han هستند.

لامپ و فانوس در بازار بزرگ استانبول

لامپ و فانوس در بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

لامپ‌ها و فانوس‌ها به هنر دستی بسیار محبوب در استانبول تبدیل شده است. در بازار بزرگ می‌توانید طیف کاملی از سبک‌ها و طرح‌های مدرن را ببینید، از لامپ‌های رومیزی شیشه‌ای موزاییکی گرفته تا لوسترهای فلزی فیلیگر و چراغ‌های سقفی.

اگر به‌جای لامپ‌ها و فانوس‌های مدرن در بازار بزرگ به‌دنبال عتیقه‌جات هستید، به Iç Bedesten (بازار قدیمی) تقریباً در مرکز بازار بروید، جایی که می‌توانید در میان عتیقه‌فروشی‌ها جستجو کنید. Iç Bedesten اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین ساختمان بازار بزرگ است.

برای لامپ‌ها و فانوس‌های مدرن فیلیگرین، در اطراف Cebeci Han جستجو کنید. انبوهی از فانوس‌های شمعی کوچک شیشه‌ای و فلزی در بازار پیدا می‌کنید.

سرامیک در بازار بزرگ استانبول

سرامیک در بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

ترکیه دارای میراث طولانی و غنی در ساخت سرامیک است که مشهورترین سرامیک این کشور Iznik و Kütahya است. طراحان این سرامیک‌ها اغلب از نقوش لاله‌ها و دیگر نقش‌های گل استفاده می‌کنند. البته توجه داشته باشید بسیاری از مغازه‌ها دارای ظروف سرامیکی صنعتی ارزان قیمت هستند.

برای ظروف سرامیکی رنگ شده با دست، باید به یکی از فروشگاه‌های تخصصی سرامیک در بازار مراجعه کنید. برای خرید سرامیک هنر دست ساز استانبول، حتماً از بازار آراستا (پشت مسجد آبی) دیدن کنید، زیرا بازار آراستا در فروشگاه‌های سرامیک تخصص دارد.

ظروف فلزی ترکیه‌ای در بازار بزرگ استانبول

ظروف فلزی ترکیه‌ای در بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

ظروف فلزی سنتی ترکیه در جنوب شرقی تولید می‌شود و بسیاری از چیزهایی که در بازار بزرگ فروخته می‌شود از مکان‌هایی مانند غازی عینتاب، شانلی‌اورفه و ماردین می‌آیند. البته اگر قصد سفر به این شهرهای ترکیه دارید از همان جا تهیه کنید که قیمتش مناسب‌تر است.

بشقاب‌های فلزی حکاکی شده و ست‌های سرو چای و قهوه با استفاده از طرح‌های سنتی عثمانی از محبوب ترین اقلام برای خرید هستند. قهوه جوش‌های حکاکی شده ترکی برای تهیه قهوه روی اجاق گاز هم بسیار پرطرفدار است.

قلیان ترکی در بازار بزرگ استانبول

قلیان ترکی در بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

قلیان ترکی برای کشیدن تنباکو با طعم میوه ساخته شده است. قلیان کشیدن بخشی از فرهنگ کافه‌ها در ترکیه است و قدمت آن به دوران عثمانی بازمی‌گردد. کوزه قلیان از شیشه یا سرامیک به شکل تزئینی ساخته شده‌اند و در صورت علاقه به کوزه می‌توانید به صورت جدگانه خرید کنید.

برای خرید قلیان ترکی عتیقه، به فروشگاه‌های عتیقه فروشی در Iç Bedesten بروید. قلیان ترکی جدید را می توان در فروشگاه‌های مختلف در سرتاسر بازار یافت.

جواهرات در بازار بزرگ استانبول

جواهرات در بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

اگر به دنبال جواهرات در استانبول هستید، بازار بزرگ مقصدی منحصر به فرد است. ‌در اینجا همه طرحی وجود دارد، از طلای براق گرفته تا کارهای ظریف نقره‌ای فیلیگر و قطعاتی که با سنگ‌های نیمه قیمتی ست شده‌اند.

برای طلا، ابتدا به خیابان اصلی Kalpakçılarbaşı Caddesi بروید که پر از مغازه‌های طلا فروشی است. این خیابانی است که بین ورودی‌های اصلی بازار بزرگ دروازه بایزیت در ضلع غربی بازار و دروازه نوروسمانیه در انتهای شرقی قرار دارد. بیشتر کارهای اینجا برای عروسی ساخته شده است، بنابراین طراحی سنتی دارد.

در سرتاسر بازار مغازه‌های جواهرات نقره را خواهید یافت. Iç Bedesten (بازار قدیمی) دارای مجموعه‌ای از فروشگاه‌های متخصص در جواهرات نقره است، بنابراین می‌تواند مکان خوبی برای شروع شکار باشد.

به دنبال جواهراتی باشید که با سنگ‌های نیمه قیمتی کلسدونی آبی و سلطانیت ساخته شده‌اند که هر دو در ترکیه استخراج می‌شوند.

کوسن، بالش و سایر منسوجات کوچک در بازار بزرگ استانبول

کوسن، بالش و سایر منسوجات کوچک | میزبان بلیط

اگر به دنبال اقلامی هستید که به راحتی بسته بندی شوند، بسیاری از اقلام نساجی کوچک در بازار وجود دارد. طیف وسیعی از سبک‌ها و طرح‌های نساجی وجود دارد. تعداد زیادی روکش بالشتک و منسوجات کوچکتر در پارچه های چاپ شده با طرح‌‎های سنتی عثمانی وجود دارد. منسوجات آسیای مرکزی و گلیم‌های قدیمی نیز در اینجا قابل مشاهده هستند.

لوازم حمام در بازار بزرگ استانبول

لوازم حمام در بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

سنت‌های حمام ترکی به این معنی است که میراث غنی پشت این اقلام وجود دارد. حوله‌های نخی و حوله‌های سنتی با طرح راه راه که در حمام‌های ترکی استفاده می‌شود، سوغاتی بسیار مناسبی هستند.

تعداد زیادی از غرفه‌های بازار حوله‌های حمام ترکی را می‌فروشند اما برای خرید حوله‌های دستباف نخی را در فروشگاه‌های تخصصی محصولات حمام خریداری کنید. از دیگر وسایل مناسب برای خرید از بازار بزرگ عبارتند از صابون‌های روغن زیتون دست ساز و دستکش‌های لایه بردار.

کیف، کلاه، پارچه و روسری در بازار بزرگ استانبول

کیف، کلاه، پارچه و روسری در بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

برای خرید پارچه، روسری، دمپایی، کلاه و کیف بازار بزرگ محل بسیار مناسبی در استانبول می‌باشد. ترکیه از دیرباز به خاطر محصولات ابریشم و چرمی خود شناخته شده است و همچنین دمپایی و کلاه ترکی نیز دارای طرفداران زیادی می‌باشد.

توجه داشته باشید که بسیاری از روسری‌هایی که برای فروش می‌بینید به صورت انبوه برای تجارت توریستی تولید می‌شوند و بسیاری از آنها در ترکیه تولید نمی‌شوند. برای خرید شال‌ها و روسری‌های نخی، ترمه و ابریشم دست‌ساز باکیفیت، از مغازه‌های پارچه فروشی در انتهای شمالی Yağlıkcılar Caddesi دیدن کنید.

مغازه‌های متخصص در وسایل چرمی در اطراف Fesçiler Caddesi در گوشه جنوب غربی بازار و همچنین در امتداد Parçacılar Sokak جمع شده‌اند.

خوراکی‌ در بازار بزرگ استانبول

خوراکی در بازار بزرگ استانبول | میزبان بلیط

اگرچه بازار ادویه استانبول مکانی معروف برای خرید ادویه جات و شیرینی‌های ترکی است، اما بازار بزرگ هم مکانی مناسب برای خرید آن می‌باشد. ادویه‌هایی که باید به آن توجه کنید سماق و فلفل قرمز ترکیه‌ای هستند که هر دو به وفور در آشپزی ترکی استفاده می‌شوند.

شیرینی‌ ترکیه (لوکوم) که با آجیل پر شده و با گلاب یا میوه مزه دار می‌شود دارای طرفداران زیادی می‌باشد. همچنین حلواهای ترکی پر کنجد یکی از بهترین شیرینی‌های ترکیه‌ای می‌باشد.

سوالات متداول در رابطه با بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول در منطقه فاتح واقع شده است. به طور دقیق‌تر بازار در محله کاپالی چارشی بین مسجد بایزید و مسجد نوروسمانیه قرار گرفته است.

بازار بزرگ استانبول همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 شب باز می‌باشد. تعطیلی هفتگی بازار بزرگ روز یکشنبه است و اعیاد ملی و تعطیلات همگانی بسته می‌باشد.

رستوران حاووضلو، گل ابرو کانتین، رستوران اصلان، رستوران بورچ و شارک کاهوه‌سی از رستوران‌های بازار بزرگ استانبول است.

در رستوران حاووضلو، غذاهای سنتی ترکی و عثمانی سرو می‌شود. گل ابرو کانتین بهترین دونرکباب‌های بازار بزرگ را ارائه می‌دهد و این رستوران دارای دوغ‌های محلی بسیار خوشمزه‌ای می‌باشد.

رستوران اصلان با غذاهای کبابی و ماهی از مهمانان پذیرایی می‌کند. شارک کاهوه‌سی، قهوه‌خانه بازار بزرگ است و مکانی مناسب برای نوشیدن چای و قهوه است. در این قهوه‌ خانه ساندویچ‌های کبابی، انواع دسر، چیزکیک و باقلوا سرو می‌شود.

هتل وگ سوپریوم، هتل میس، هتل سورا و هتل آنتوس در نزدیکی بازار بزرگ استانبول واقع شده است.

هتل وگ سوپریوم در منطقه فاتح و چشم انداز ایا صوفیه را دارد و با بازار بزرگ تنها 850 متر فاصله دارد.

هتل میس با استخر و آبگرم با مرکز درمانی تنها با بازار بزرگ 1 کیلومتر و 100 متر فاصله دارد.

هتل سورا با معماری سنتی به سبک عثمانی و امکانات استخر تنها با بازار بزرگ 900 متر فاصله دارد.

هتل آنتوس دارای چشم انداز به مکان‌های دیدنی نظیر انبار باسیلیکا و ایاصوفیه می‌باشد و با بازار بزرگ تنها 800 متر فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *