بازار بزرگ تهران

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

بازدید از قدیمی‌ترین بازار تهران قطعاً عالی به نظر می‌رسد. با توجه به معماری سنتی آن، لذت بصری فوق العاده‌ای برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

برای کسانی که به دنبال قیمت‌ مناسب برای خرید اجناس هستند، این بازار بهترین مکان برای خرید است. همچنین بسیاری از رستوران‌های معروف با غذاهای لذیذ ایرانی در اطراف بازار وجود دارد.

بازار بزرگ تهران | میزبان بلیط

موقعیت مکانی بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران، بازاری قدیمی در مرکز شهر تهران است که خیابان مولوی در قسمت جنوبی، خیابان مصطفی خمینی در شرق، خیابان پانزده خرداد در شمال و خیابان خیام در غرب آن قرار گرفته است. در اطراف بازار، جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر سر در باغ ملی، باغ نگارستان، کاخ گلستان، موزه عبرت، موزه ملی ایران، موزه مقدم و مسعودیه قرار دارد.

تاریخچه بازار بزرگ تهران

بازار تهران در دوره شاه طهماسب صفوی بدون طاق بنا شد و آقا محمد خان قاجار با ساخت چندین حجره‌‌، دالان‌‌ و کاروانسرا آن را وسعت داد. در دوره ناصرالدین شاه قاجار ورودی اصلی بازار ساخته شد و همچنین بر روی بازار سقفی ایجاد شد.

معماری بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران دارای معماری منحصر به فرد و پیچیده‌ای می‌باشد و طاق‌های چشم نواز، راهروهای هزارتویی و سیستم‌های تهویه مطبوع سنتی بر زیبایی آن افزوده است. همچنین مکان‌های قدیمی نظیر چایخانه‌های سنتی، زورخانه، حمام‌های عمومی، مساجد و بناهای مذهبی در آن وجود دارد.

رستوران‌های نزدیک به بازار بزرگ تهران

در درون و اطراف بازار تهران رستوران زیادی قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران سنتی خیام، رستوران نایب، رستوران شمشیری، رستوران قدح، رستوران حاج محمود، رستوران توکل و رستوران پلو باشی اشاره کرد.

هتل‌های نزدیک به بازار بزرگ تهران

هتل اخوت، هتل امیرکبیر، هتل زیبا، هتل میلاد، هتل حقیقت، هتل الیان، هتل نیکان، هتل شهریار، هتل فارس و هتل انوری از جمله نزدیکترین هتل‌ها به بازار بزرگ می‌باشند.

سؤالات مرتبط با بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران مکان عمومی می‌باشد که برای بازدید از آن لازم به پرداخت هزینه‌ای نمی‌باشد.

مغازه‌های بازار تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 5 عصر باز هستند و در روزهای پنجشنبه‌ تا ساعت 14 باز می‌باشند.

بازار بزرگ تهران در خیابان 15 خرداد قرار گرفته است و از طریق مترو و اتوبوس‌های شهری به راحتی می‌توانید دسترسی به آنجا پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *