بازار رضا مشهد

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

بازار رضا یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد در ضلع شرقی حرم مطهر رضوی است و یکی از مهمترین مراکز خرید زائران و گردشگران است.

بازار رضا مشهد به فرمان محمدرضا شاه در سال 1355 شمسی ساخته شد و مهندس داریوش بوربور طراحی  آن را برعهده داشت.

بازار رضا مشهد | میزبان بلیط

معرفی بازار رضا

بازار رضا یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد در ضلع شرقی حرم مطهر رضوی است و یکی از مهمترین مراکز خرید زائران و گردشگران است. این بازار در دو طبقه مجزا و دو راهرو ساخته شده است که حدود 1711 واحد تجاری مشغول به کار هستند.

ویژگی اصلی بازار رضا اینست که طول آن به بیش از یک کیلومتر می‌باشد. تعداد زیادی از هتل‌های مشهد در اطراف این بازار واقع شده‌اند. از میدان بیت المقدس شروع می‌شود و به میدان 17 شهریور ختم می‌شود و از هر دو میدان ورودی دارد.

این بازار به دلیل مجاورت با حرم، توجه اکثر زائران را به خود جلب می‌کند و می‌توانند هر آنچه را که نیاز دارند خریداری کنند. در طبقه اول با طیف وسیعی از اجناس مانند سجاده، تربت، تسبیح و عطر مشهدی روبرو هستید که انتخاب خوبی برای سوغاتی‌های مشهد هستند. همچنین در طبقه اول بازار، انواع پوشاک، وسایل تزئینی، انگشتر فیروزه، زعفران، زرشک، خشکبار و ادویه جات به چشم می‌خورد.

در طبقه دوم کارگاه‌های صنایع دستی، فیروزه سازی، زیورآلات و گلدوزی وجود دارد. می‌توانید این کارگاه‌ها را از نزدیک ببینید و وسایل مورد نیاز خود را سفارش دهید. همچنین در طبقه دوم مغازه‌های خرید و فروش زعفران و آجیل وجود دارد که می‌توانید برای رفع نیاز و مایحتاج خود به آنجا مراجعه کنید.

در اطراف بازار رضا نیز مغازه‌های زیادی وجود دارد که می توانید علاوه بر خرید از پاساژ به آنها سر بزنید و سوغات و خریدهای متنوع داشته باشید.

موقعیت مکانی بازار رضا

بازار رضا در نزدیکی حرم امام رضا(ع) قرار دارد و محدوده این بازار از فلکه آب شروع می‌شود و تا میدان هفده شهریور ادامه دارد.

رستوران‌های نزدیک به بازار رضا

‌در نزدیکی بازار رضا رستوران‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: رستوران الماس، رستوران نیما، رستوران سلطانی، رستوران علی، رستوران طلایی، رستوران شارستان، رستوران شهر ما، رستوران هفت رنگ پلو، رستوران صبا، رستوران رضائی، رستوران قدس فرد، رستوران هاشمی، رستوران نقش جهان، رستوران تشریفات، رستوران فیروزه، رستوران رضا، رستوران صادقیه، رستوران رضایی، رستوران کیفی عنبران و رستوران امیری.

هتل‌های نزدیک به بازار رضا

هتل‌های زیادی در نزدیکی بازار رضا قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هتل اطلس، هتل اترک، هتل ادریس، هتل درویشی، هتل مشهد، هتل آیران، هتل گل سرخ، هتل آپارتمان پاویون، هتل نسیم، هتل آپارتمان علمدار، هتل پارادایس، هتل رضوی و هتل مدائن اشاره کرد.

سؤالات متداول در رابطه با بازار رضا

مشهد، ضلع شرقی خیابان امام رضا(ع)، حد فاصل میدان بیت‌المقدس و 17 شهریور.

بازار رضا از ساعت 9 صبح تا 22 شب باز است. توجه داشته باشید این بازار جمعه صبح تعطیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *