باغ نگارستان تهران

باغ نگارستان تهران یکی از اماکن تاریخی و فرهنگی شاخص تهران است که در آن تالارهایی با آینه کاری، طلاکاری و لوستر می‌‎باشد. خود باغ پر از آلاچیق‌های روباز، جوی و حوض آب، درختان و گل‌ها است.

یکی از تالارها میزبان موزه‌ای است که به هنرمند مشهور ایرانی به نام محمد غفاری اختصاص دارد. او که به کمال الملک معروف بود، مدرسه هنرهای زیبا را در محوطه باغ راه اندازی کرد. در نتیجه، این نمایشگاه شامل آثار او و آثار دو نسل از شاگردانش است.

برای خرید بلیط هواپیما تهران یا رزرو هتل‌های تهران یا رزرو تورهای تهران می‌توانید به میزبان بلیط مراجعه کنید.

باغ نگارستان تهران | میزبان بلیط

تاریخچه باغ نگارستان

این باغ در سال 1802 به دستور فتحعلی شاه به عنوان اقامتگاه تابستانی ساخته شد. نقاشی‌های زیادی با پرتره‌های پادشاهان و امضای نقاشان معروف نظیر جانی میرزا، میرزا بابا و عبدالله خان در آن وجود داشت. از این رو نام نگارستان که در زبان فارسی به معنای «مکانی پر از عکس» است، برای آن در نظر گرفته شد.

مراسم تحلیف محمد قاجار در باغ نگارستان برگزار شد. تخت طاووس که در این مراسم قرار داشت اکنون در موزه جواهرات ملی موجود است. در زمان سلطنت مظفرالدین شاه، این باغ میزبان مدرسه کشاورزی، مدرسه هنرهای زیبا و مدرسه دینی بود. در سال 1928 یک مرکز آموزشی برای معلمان در یکی از ساختمان‌های باغ راه اندازی شد.

در سال 1936 یکی از تالارها تبدیل به کتابخانه شد. زمانی که دانشگاه تهران در سال 1333 شروع به کار کرد، برخی از دانشکده‌ها در محوطه باغ نگارستان دوره‌هایی برگزار کردند. بالاخره در سال 1358، این باغ به مالکیت پژوهشکده تعاون و اجتماعی ایران درآمد.

باغ نگارستان تهران | میزبان بلیط

موقعیت مکانی باغ نگارستان

باغ نگارستان در مرکز شهر تهران و در فاصله 5 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو بهارستان واقع شده است. موزه‌های متعددی نظیر موزه نقاشی زیر شیشه، کاخ مسعودیه و موزه جواهرات ملی در نزدیکی باغ نگارستان قرار دارند.

همچنین تنها 2 ایستگاه مترو با ایستگاه امام خمینی فاصله دارد که در آنجا جاذبه‌‎های گردشگری موزه ملی ایران، موزه عبرت، پارک شهر، باغ ملی، کاخ گلستان و بازار بزرگ قرار دارد.

هتل‌های نزدیک به باغ نگارستان

باغ نگارستان به دلیل موقعیتش در مرکز شهر، هتل‌های زیادی در اطراف خود دارد. اگر قصد سفری مقرون به صرفه دارید، هتل مهر یا هتل ثامن را امتحان کنید و هر دو در فاصله چند قدمی باغ نگارستان قرار دارند. برای اقامتی لوکس، می‌توانید به هتل فردوسی، هتل پرشین پلازا و هتل اسپیناس خلیج فارس بروید.

رستوران‌های نزدیک به باغ نگارستان

باغ نگارستان در مرکز شهر قرار دارد و در اطراف آن رستوران‌‌ها، کافی‌شاپ‌ها و کافه‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هتل تیلت(3 دقیقه پیاده روی)، رستوران خوش بین(3 دقیقه پیاده‎‌ روی)،  رستوران لوتوس(4دقیقه پیاده روی)، رستوران شادی(5 دقیقه پیاده روی)، رستوران کاشانی (5 دقیقه پیاده روی) و رستوران شفق(6 دقیقه پیاده روی) اشاره کرد.

سوالات مرتبط با باغ نگارستان تهران

هزینه بازدید از باغ نگارستان تهران چقدر می‌باشد؟

قیمت بلیت باغ نگارستان تهران برای ورود 30 هزار تومان است که این مبلغ برای اتباع خارجی 200 هزار تومان می‌باشد.

چه ساعاتی می‌توان از باغ نگارستان تهران دیدن کرد؟

از موزه‌های باغ نگارستان می‌توان از ساعت 10 تا 18 بازدید کرد و محوطه باغ از 9 تا 21 قابل بازدید می‌باشد.

دوشنبه‌ها فقط مجموعه موزه‌های باغ تعطیل است، اما امکان بازدید از فضای سبز و محوطه باغ نگارستان و کافه فراهم می‌باشد.

باغ نگارستان در این ایام تعطیل خواهد بود:
– رحلت امام خمینی(ره) / 14 خرداد؛
– شهادت حضرت علی (ع) / 21 رمضان؛
– تاسوعای حسینی / 9 محرم؛
– عاشورای حسینی / 10 محرم؛
– اربعین حسینی / 20 صفر؛
– رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) / 28 صفر؛
– شهادت امام جعفرصادق (ع) / 25 شوال؛
– روز طبیعت(جشن سیزده به در)/13 فروردین.

امکان دسترسی به باغ نگارستان تهران چگونه می‌باشد؟

باغ نگارستان تهران در میدان بهارستان (خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع) قرار دارد و در فاصله 5 دقیقه پیاده روی از ایستگاه مترو بهارستان واقع شده است. 


بلیط هواپیما مشهد به تهران


بلیط هواپیما شیراز به تهران


بلیط هواپیما اهواز به تهران


بلیط هواپیما تبریز به تهران


بلیط هواپیما اصفهان به تهران


بلیط هواپیما بندرعباس به تهران


بلیط هواپیما کیش به تهران


بلیط هواپیما کرمان به تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *