جاهای دیدنی تهران

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

جاهای دیدنی تهران که در سفر به تهران باید آن‌ها را مشاهده کنید در میزبان بلیط به صورت کامل آورده شده است و پشتیبانان سایت در هر ساعت از شبانه روز آماده راهنمایی شما هستند.

معرفی جاهای دیدنی تهران

باغ کتاب تهران

برج آزادی تهران

حرم شاه عبدالعظیم حسنی

تئاتر شهر تهران

برج میلاد تهران

پل طبیعت تهران

خیابان ولیعصر تهران

موزه سینما ایران

موزه هنرهای معاصر تهران

باغ نگارستان تهران

کاخ گلستان تهران

نمایشگاه بین‌المللی تهران

موزه ملی ایران

کاخ سعدآباد تهران

دربند تهران

خانه موزه مقدم تهران

باغ فردوس تهران

بازار بزرگ تهران

کاخ نیاوران تهران

بام تهران

سر در باغ ملی تهران

تهران پایتخت ایران در شمال مرکزی ایران در دامنه رشته کوه البرز قرار دارد. کلان شهر تهران دارای بناهای تاریخی، مکان‌های دیدنی و تفریحی فراوانی می‌باشد. اکثر مسافران تهران برای کارهای تجاری و اداری به این شهر سفر می‌کنند و اکثر آنها اطلاعی از جاهای دیدنی تهران ندارند.

شهر تهران به از لحاظ منطقه‌‌ای می‌توان به شمال و جنوب تقسیم کرد که منطقه شمالی به لحاظ ساختاری مدرن‌تر از منطقه جنوبی می‌باشد و دارای ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز تجاری، رستوران‌ها، پارک‌ها و مراکز تفریحی شیک و گران قیمت می‌باشد.

آب و هوای تهران به دلیل نزدیکی به رشته کوه البرز در بهار بسیار دلنشین می‌باشد و در تابستان نیز دارای بعد از ظهرهای خنک است. در فصل زمستان دارای آب و هوای کوهستانی و سرد است و یکی از بهترین‌های جهان برای اسکی و برف بازی می‌باشد.

فرودگاه مهرآباد تهران از فرودگاه‌های قدیمی ایران است که برای پروازهای داخلی و باری استفاده می‌شود و فرودگاه امام خمینی (ره) از دیگر فرودگاه‌های تهران است که نوساز بوده و برای پروازهای خارجی استفاده می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی تهران

برج آزادی تهران، نماد دیرینه تهران است که در هرجایی از جهان به آن شناخته می‌شود و این بنا ترکیبی از عناصر معماری ساسانی و اسلامی است.

تئاتر شهر تهران مکانی مهم برای برگزاری کنسرت‌ها، نمایش‌ها و دیگر اهداف هنری است که جایگاه مهمی برای بسیاری از هنرمندان می‌باشد.

بازار بزرگ تهران یکی از قدیمی‌ترین بازارهای پایتخت است که در جنوب تهران واقع شده و دارای راهروهایی بیش از 10 کیلومتر است.

برج میلاد تهران، چهارمین برج بلند دنیا و دوازدهمین سازه مرتفع در جهان است که دارای رستوران گردان در ارتفاع 390 متری از سطح زمین با انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی می‌باشد.

کاخ گلستان تهران از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی تهران است که شامل 17 کاخ، موزه و تالار است. این کاخ تنها میراث جهانی تهران در فهرست میراث یونسکو است.

کاخ نیاوران آخرین محل زندگی محمدرضا شاه پهلوی بوده که جزو آثار ملی ایران ثبت شده است. این مجموعه از دیدنی‌های تاریخی و جذاب پایتخت به شمار می‌رود که فضای بسیار زیبایی دارد.

موزه جواهرات ملی ایران که در سال ۱۳۳۹ افتتاح و به بانک مرکزی ایران سپرده شد. از الماس دریای نور تا تاج پهلوی متعلق به رضاشاه و محمدرضاشاه پهلوی، الماس نورالعین، تخت طاووس، تاج کیانی، تخت نادری و غیره در این موزه نگهداری می‌شود.

دریاچه‌ چیتگر با هدف کاهش آلودگی و تلطیف هوا در مساحتی بالغ بر ۱۳۰ هکتار در شمال غرب تهران ساخته شد که در مجاورت آن، مجموعه‌ای تفریحی به بزرگی ۱۲۰ هکتار وجود دارد.

پل طبیعت یکی از پل‌های شاخص خاورمیانه و نخستین پل غیرخودرویی ایران است که پارک طالقانی و آب و آتش را به‌ هم متصل کرده و روی شاهراه‌های اصلی تهران یعنی اتوبان حقانی، همت و مدرس خودنمایی می‌کند.

سوالات متداول در رابطه با جاهای دیدنی تهران

بهترین جاذبه‌های طبیعی تهران شامل پارک قیطریه، پارک نیاوران، پارک نهج البلاغه، پارک شهر، پارک ساعی، پارک ملت، باغ گیاه شناسی، پارک جنگلی سرخه حصار، پارک جنگلی پردیسان، پارک جنگلی لویزان، پارک جنگلی طالقانی و پارک جنگلی چیتگران می‌شود.

بازار بزرگ تهران و بازار سرپوشیده تجریش دو تا از بازارهای سنتی و قدیمی تهران می‌باشند و مراکز خرید ایران مال، مگا مال، دنیای نور و بام لند از بزرگترین بازارهای مدرن تهران هستند.

لواسان، فشم، شمیرانات، دماوند، فیروزکوه، آبشار کلوگان، آبشار سنگان، روستای برغان، غار یخ مراد، آبشار هفت چشمه و سد امیرکبیر از جاهای دیدنی اطراف تهران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *