خانه موزه مقدم تهران

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

خانه موزه مقدم تهران به عنوان یکی از با ارزش‌ترین خانه‌های جهان شناخته می‌شود که از خانه و باغ زیبا تشکیل شده است. ورودی موزه از خیابان مشخص نیست، اما آماده است تا تمام زیبایی خود را به روی مسافران کنجکاو که متوجه درب پوشیده موزه می‌شوند بگشاید.

خانه موزه مقدم تهران | میزبان بلیط

تاریخچه خانه موزه مقدم تهران

این خانه نمونه‌ای با شکوه از بناهای دوران قاجار است که در اصل متعلق به یکی از بزرگان شهر به نام احتساب الملک بوده است. بعدها پسرش محسن مقدم وارث خانه شد و به همراه همسرش سلما صاحب خانه شدند.

این خانه علاوه بر اینکه خود یک بنای تاریخی و فرهنگی است، مجموعه‌ای باورنکردنی از اشیاء قیمتی می‌باشد. این خانه به دانشگاه تهران واگذار شده و در سال 1388 هجری شمسی، این خانه به عنوان موزه بازسازی شد.

معماری خانه موزه مقدم

این بنا از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است و دکوراسیون خانه از کاشی‌های رنگارنگ، ستون‌ها و طاق‌های بی‌نظیر ایجاد شده است. باغ پر از درخت، گل و بوته است که با فواره‌ها و مجسمه‌های فیروزه‌ای تزئین شده است.

یکی از اتاق‌های خانه با سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و مرجان بنا شده است. همچنین یکی از دیوارها با کاشی‌های طلایی بی‌نظیر تزئین شده است.

موقعیت مکانی خانه موزه مقدم

این موزه در مرکز تهران و خیابان امام خمینی قرار دارد و در فاصله چند قدمی ایستگاه مترو حسن آباد و ایستگاه اتوبوس بی-آر-تی البرز واقع شده است. در اطراف آن جاذبه‌های گردشگری دیگری نظیر کاخ گلستان، بازار بزرگ و موزه ملی ایران قرار دارد.

هتل‌های نزدیک به خانه موزه مقدم

هتل گلستان، هتل رودکی، هتل آپارتمان رازی، هتل پارادایس، هتل بزرگ فردوسی، هتل اخوت، هتل امیرکبیر، هتل زیبا و هتل آپارتمان پارس از نزدیکترین هتل‌های تهران به خانه موزه مقدم تهران می‌باشند.

رستوران‌های نزدیک به خانه موزه مقدم

کافه رستوران سپه، رستوران آپامه، رستوران منفرد، رستوران هانی، رستوران ایرانیان، رستوران توحید، رستوران کماجدون، رستوران سوفیا و رستوران سنتی لرستان از رستوران‌های اطراف خانه موزه مقدم می‌باشند.

سؤالات مرتبط با خانه موزه مقدم تهران

بهای بلیط ورودی خانه موزه مقدم برای گردشگران داخلی 30 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 400 هزار تومان می‌باشد.

به جز شنبه‌ها و ایام سوگواری، خانه موزه مقدم تهران از ساعت 10 تا 18 باز می‌باشد.

آدرس دقیق خانه موزه مقدم تهران عبارتست از: خیابان امام خمينی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک 251.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *