خیابان ولیعصر تهران

طولانی‌ترین خیابان تهران معروف به خیابان ولیعصر، جنوبی‌ترین نقطه شهر را به شمال آن متصل می‌کند. بسیاری از خانه‌های تاریخی، مکان‌های اصلی و مراکز تجاری در این خیابان 18 کیلومتری قرار دارد.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل‌های تهران اینجا را کلیک کنید
خیابان ولیعصر تهران | میزبان بلیط

موقعیت مکانی خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر طولانی‌ترین خیابان تهران است و جنوبی‌ترین نقطه تهران را به دورترین نقطه شمالی شهر متصل می‌کند. علاوه بر این، این خیابان قدیمی‌ترین خیابان پایتخت می‌باشد که طول آن حدود 18 کیلومتر است و از میدان راه آهن شروع و به میدان تجریش ختم می‌شود.

خیابان ولیعصر یکی از مراکز دیدنی و تجاری تهران محسوب می‌شود و همچنین به خاطر بخش‌های تاریخی‌اش شناخته شده است. خانه‌های تاریخی زیادی در آنجا وجود دارد که قدمت آن‌ها به دوره‌های مختلف باز می‌گردد. برخی از خانه‌ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده و به عنوان موزه فعالیت می‌کنند.

هدف از احداث خیابان ولیعصر

به دستور رضا شاه پهلوی تأسیس شد و در فکر اتصال کاخ‌ها و خانه‌های پهلوی به ایستگاه راه آهن بودند. دو طرف خیابان چنار کاشته شده است و آنقدر چشم نواز است که بسیاری از مردم تهران را با چنار به یاد می‌آورند. چنار از درختان مهم فرهنگ ایران محسوب می‌شود.

خصیصه خیابان ولیعصر

در خیابان ولیعصر فعالیت‌های مختلفی می‌توانید انجام دهید. تعداد زیادی مغازه و رستوران و همچنین پارک‌ها(مانند پارک ساعی یا پارک ملت) و مکان‌های فرهنگی در این خیابان وجود دارد. شایان ذکر است که شعبات زیادی از جمله بنتون، ریباک، آدیداس و … در این خیابان شعبه دارند.

جاذبه‌های گردشگری خیابان ولیعصر

1-پارک ملت

یکی از بزرگترین مراکز تفریحی تهران است و از پارک وی تا بزرگراه چمران امتداد دارد. یک فواره موزیکال در پارک وجود دارد که می‌توانید شب‌ها از آن لذت ببرید.

2-ایستگاه راه آهن تهران

طراحی ایستگاه از معماری باستانی ایرانی الهام گرفته شده است.

3-تئاتر شهر

در تقاطع خیابان انقلاب و ولیعصر است و این مجموعه بزرگترین مجموعه تئاتر با پنج سالن است. همچنین یکی از اولین بناهای پست مدرن تهران است.

4-خانه پروفسور عدل

پروفسور عدل از اولین جراحان ایرانی بود. این عمارت توسط یک مهندس روسی به نام مارکوف ساخته شده است. درختان بلند کاج خانه را احاطه کرده‌اند و مساحت آن 2700 متر مربع است. این خانه، معماری روسی و ایرانی را به طرز شگفت‌انگیزی در هم می‌آمیزد و نما با کنده کاری‌های شگفت انگیز تزئین شده است.

5-تجریش

تجریش در انتهای شمالی خیابان ولیعصر است و موقعیت مناسبی به لحاظ مراکز تجاری و تفریحی دارد. از دیگر مکان‌های دیدنی خیابان ولیعصر می‌توان به باغ فردوس، موزه سینما، امامزاده صالح و موزه زمان اشاره کرد.

رستوران‌های نزدیک به خیابان ولیعصر

مکان‌های زیادی در خیابان ولیعصر وجود دارد که می‌توانید انواع مختلف غذاهای سنتی و فرنگی، فست فود، نوشیدنی‌ها و کیک‌ها را میل کنید. از جنوب به شمال، انواع مختلفی از رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید.

هتل‌های نزدیک به خیابان ولیعصر

هتل رامتین رزیدنس و هتل سیمرغ دو هتل 4 ستاره نزدیک پارک ساعی هستند. هتل بزرگ تهران یکی دیگر از هتل‌های 4 ستاره در تقاطع خیابان ولیعصر به خیابان شهید مطهری است. هتل کارون هم نزدیک میدان فاطمی است. اگر به دنبال هتلی در حوالی میدان ولیعصر هستید، هتل کوثر پارسیان می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد. هتل پارسیان انقلاب نیز نزدیک خیابان طالقانی است. در جنوب می‌توانید به هتل گلستان بروید.

محبوب‌ترین بلیط هواپیما تهران

بلیط هواپیما مشهد به تهران

بلیط هواپیما کیش به تهران

بلیط هواپیما اصفهان به تهران

بلیط هواپیما شیراز به تهران

بلیط هواپیما بندرعباس به تهران

بلیط هواپیما اهواز به تهران

بلیط هواپیما قشم به تهران

بلیط هواپیما یزد به تهران

بلیط هواپیما کرمان به تهران

محبوب‌ترین هتل‌های تهران

هتل اسپیناس پالاس تهران

هتل استقلال تهران

هتل هویزه تهران

هتل بزرگ تهران

هتل کوثر تهران

هتل ولیعصر تهران

هتل پاریز تهران

هتل پامچال تهران

هتل ورنوس تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *