دروازه قیصریه اصفهان

دروازه قیصریه اصفهان، ورودی بازار اصلی اصفهان است که بخشی از مجموعه میدان نقش جهان به شمار می رود. این دروازه همراه با میدان نقش جهان به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و مقصدی محبوب برای گردشگرانی است که از اصفهان بازدید می‌کنند.

دروازه قیصریه اصفهان | میزبان بلیط

تاریخچه دروازه قیصریه اصفهان

دروازه قیصریه بین سال‌های 990 تا 1008 هجری شمسی ساخته شد و میدان نقش جهان را به بازار قدیمی اصفهان متصل کرد. این بنا توسط شاه عباس و به طرح شیخ بهایی آغاز شد. نقش جهان و بناهای اطراف آن نمادی از عظمت پایتخت و تمام اجزای قدرت صفوی بوده است، از این رو دروازه قیصریه به همراه بازار نشان دهنده قدرت تجار اصفهانی است.

بازار قیصریه اصفهان

قدمت بازار قیصریه یا بازار بزرگ اصفهان به قرن یازدهم می‌رسد. یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه است. بازار اولیه چندین بار ویران شد و سازه مدرن طولانی‌ترین بازار مسقف جهان محسوب می‌شود. دو کیلومتر خیابان طاق‌دار شهر قدیم و جدید را به هم پیوند می‌دهد. بازار از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است، اما محصول اصلی اینجا فرش و قالیچه‌های سنتی است.

موقعیت مکانی بازار قیصریه

دروازه قیصریه در قسمت شمالی میدان نقش جهان و در مرکز شهر اصفهان قرار دارد و با جاذبه‌های بسیار دیگری احاطه شده است. در قسمت جنوبی میدان، مسجد با شکوه مسجد جامع عباسی قرار دارد و در فاصله چند قدمی آن حمام تاریخی، کاخ چهل ستون و کاخ هشت بهشت قرار دارد.

هتل‌های نزدیک به دروازه قیصریه

هتل عباسی، هتل عالی قاپو، هتل صفوی، هتل سنتی کریاس، هتل پارتیکان، هتل جام فیروزه، هتل فیروزه، هتل قصر منشی، هتل سپاهان، هتل سفیر، هتل ستاره و هتل سنتی اصفهان از نزدیک‌ترین هتل‌ها به دروازه قیصریه هستند.

رستوران‌های نزدیک به دروازه قیصریه

رستوران سنتی نقش جهان، کافه رستوران صدر، رستوران سنتی باستانی، رستوران ایتالیایی مورینو، رستوران سنتی شاهنامه، رستوران نارنج و برنج، رستوران بام گوهر شاد و رستوران شهرزاد از جمله بهترین رستوران‌های نزدیک به دروازه قیصریه هستند.

سوالات متداول در رابطه با دروازه قیصریه

دروازه قیصریه اصفهان در شمال میدان نقش جهان قرار دارد و برای دسترسی به این مکان می‌توانید از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی یا خودروی شخصی استفاده کنید.

در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از دروازه قیصریه دیدن کنید. اما بازار قیصریه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر باز است.

برای بازدید از دروازه قیصریه نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نمی‌باشد و در دسترس همگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *