سد چالیدره مشهد

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

سد چالیدره مشهد یکی از مکان‌های تفریحی اطراف مشهد است که هر سال گردشگران زیادی از آنجا بازدید می‌کنند. این جاذبه گردشگری در طرقبه قرار دارد و از امکانات رفاهی و تفریحی نظیر رستوران، تله سیژ، شهربازی، قایق سواری و … برخوردار است.

سد چالیدره مشهد | میزبان بلیط

تاریخچه سد چالیدره مشهد

در سال 1376، ساخت سد چالیدره در زمینی با مساحت 160 هکتار با مشارکت شهرداری طرقبه و شرکت آب منطقه‌ای خراسان آغاز شد و در سال 1381، این سد خاکی با هسته رسی افتتاح شد. این سد توانست باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه را آباد کند.

در سال 1387، شهرداری طرقبه با مشارکت سازمان همیاری‌های خراسان رضوی اقدام به ساخت مجموعه تفریحی و گردشگری چالیدره نمودند و این منطقه از مراکز بسیار مهم گردشگری مشهد شد.

موقعیت مکانی سد چالیدره

چالیدره در 30 کیلومتری غرب شهر مشهد و در شهرستان طرقبه شاندیز واقع شده است. وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو، اتوبوس‌های شرکت واحد و تاکسی‌های بیرون شهری و آنلاین برای رفتن به چالیدره قابل دسترس هستند.

امکانات تفریحی چالیدره

چالیدره از امکانات تفریحی متنوعی برخوردار می‌باشد که این امکانات شامل سافاری، بانجی جامپینگ، تله سیژ، قایق موتوری، لنج تفریحی، ترن کوهستان، دکتر ماهی، عکاسی سنتی، شهربازی چالی 1، راپل و پل معلق، قایق پدالی و قایق VIP آبادیس می‌شود.

خدمات پذیرایی چالیدره

چالیدره دارای سه رستوران و یک کافی شاپ می‌باشد که عبارتند از: رستوران چالی دو، رستوران شب‌های کوهستان، کشتی پذیرایی VIP و کافی شاپ گردان.

هتل‌های نزدیک به چالیدره

هتل بام طرقبه، هتل سحاب و هتل پارک حیات از نزدیکترین هتل‌ها به مجموعه چالیدره می‌باشند که می‌توانید آن‌ها را در سایت میزبان بلیط رزرو نمایید.

سؤالات متداول در رابطه با سد چالیدره مشهد

آدرس دقیق سد چالیدره عبارتست از: استان خراسان رضوی، طرقبه، کیلومتر دو جاده نغندر.

هر روز 9 صبح تا 2 بامداد می‌توانید از سد چالیدره بازید کنید.

قیمت ورودی چالیدره به همراه تله کابین 18 هزارتومان است. سایر تفریحات نیز از 7 هزار تومان(ترن کوهستان) تا 150 هزار تومان(ماهیگیری VIP) متغیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *