سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل اصفهان که به پل الله وردی خان نیز معروف است یکی از یازده پل اصفهان می‌باشد که از رودخانه زاینده رود عبور می‌کند. این پل به دلیل وسعت، موقعیت مرکزی و معماری برجسته‌اش معروف‌ترین پل اصفهان است.

سی و سه پل اصفهان | میزبان بلیط

تاریخچه سی و سه پل اصفهان

در سال 977 هجری شمسی، شاه عباس پایتخت پادشاهی‌اش را از قزوین به اصفهان منتقل کرد. 5 پل از 11 پل اصفهان در زمان صفویه برای عبور از رودخانه ساخته شده است. سی و سه پل بین سال‌های 978 تا 981 هجری شمسی در زمان شاه عباس ساخته شد. روند ساخت و ساز آن توسط الله وردی خان (صدر اعظم شاه) کنترل شد.

معماری سی و سه پل

سی و سه پل طولانی‌ترین پل در بین پل‌های اصفهان و بزرگترین بنای روی آب در ایران است که طول کل آن 297 متر و عرض آن 1375 متر است. این پل از آجرهای زرد رنگ و سنگ آهک ساخته شده است که مصالح معمول سازه‌های دوره صفویه است.

موقعیت مکانی سی و سه پل

سی و سه پل، چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا را به هم متصل می‌کند و این پل در مرکز شهر و در فاصله چند قدمی جاذبه‌های اصلی شهر واقع شده است. اگر در امتداد خیابان چهار باغ عباسی به سمت شمال بروید، در عرض 20 دقیقه به میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت و کاخ چهل ستون می‌رسید. در جنوب شرقی پل، کلیسای وانک و موزه موسیقی اصفهان قرار دارد. همچنین می‌توانید پل‌های دیگری از جمله پل‌های چوبی و خواجو را روی رودخانه زاینده‌رود ببینید.

هتل‌های نزدیک به سی و سه پل

هتل پارسیان کوثر، هتل زهره، هتل اصفهان، هتل آسمان، هتل پل و پارک، هتل سنتی اصفهان، هتل سفیر اصفهان، هتل ملل، هتل ایران و هتل پارت از جمله هتل‌های نزدیک به سی و سه پل است.

رستوران‌های نزدیک به سی و سه پل

رستوران شهرزاد، رستوران آرا خوان، رستوران پیچک، شربت خانه و خورش خانه فیروز، رستوران خوان سالار، بریانی هشت بهشت و رستوران سی و سه پل از جمله رستوران‌های نزدیک به سی و سه پل می‌باشد.

سوالات متداول در رابطه با سی و سه پل

آدرس دقیق سی و سه پل اصفهان عبارتست از: میدان انقلاب، انتهای خیابان چهارباغ عباسی.

در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از سی و سه پل دیدن کنید.

برای بازدید از سی و سه پل نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نمی‌باشد و در دسترس همگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *