فرودگاه بین‌المللی کرمان

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

فرودگاه بین‌المللی کرمان، یکی از فرودگاه‌های مهم جنوب شرق و مرکز ایران به حساب می‌آید. این فرودگاه دارای سه باند پروازی می‌باشد که یک باند نظامی، یک باند اصلی و یک باند اضطراری است.

فرودگاه بین‌المللی کرمان | میزبان بلیط

درباره فرودگاه بین‌المللی کرمان

در سال 1304، مطالعات اولیه احداث فرودگاه کرمان آغاز شد و در سال 1335، جابجایی مسافر و بار از تهران به کرمان و بالعکس آغاز گردید. در سال 1360، عملیات تطویل و روکش باند اصلی آغاز گردید که در سال 1366 به بهره بردای رسید.

در سال 1362، انعقاد قرارداد توسعه ترمینال فرودگاه منعقد شد و در سال 1366 مساحت ترمینال به ۱۸۰۰ مترزمربع افزایش یافت. در سال 1369، با ایجاد توسعه ترمینال حجاج به 2600 مترمربع افزایش یافت. در سال 1372، ترمینال جداگانه حجاج با زیربنای 3000 متر مربع به بهره برداری رسید.

در سال 1396، با در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، نام فرودگاه کرمان به فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام پیدا کرد.

در سال 1397، عملیات بازسازی و افزایش مساحت ترمینال داخلی آغاز گردید و در 22 بهمن 1399، ترمینال داخلی با مساحت 7824 متر مربع و امکان پاسخگویی به سالانه بیش از یک میلیون و صد هزار مسافر در حال خدمت به مسافران است.

در سال 1398، اولین پرواز بین‌المللی از این فرودگاه برای اعزام حجاج کرمان صورت گرفت.

موقعیت مکانی فرودگاه کرمان

فرودگاه کرمان در انتهای بلوار جمهوری قرار گرفته است و از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. اتوبوس خط 12 در ایستگاه بوستان رز دارای دسترسی آسان به فرودگاه است.

ترمینال‌های فرودگاه کرمان

فرودگاه کرمان دارای دو ترمینال می‌باشد که این ترمینال‌ها عبارتند از:

-ترمینال پروازهای داخلی که پرواز به مقصد شهرهای داخلی تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، زاهدان، اهواز و کیش در آن انجام می‌گیرد.

-ترمینال پروازهای خارجی که پرواز به مقصد شهرهای خارجی بغداد، نجف و مکه در آن انجام می‌گیرد.

ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه کرمان

هواپیمایی ماهان، هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی کیش ایر و هواپیمایی قشم ایر از ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه کرمان هستند.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه کرمان

هتل ایرانگردی، هتل پارس کرمان، هتل آسمان، هتل کرمانیا، هتل جهانگردی، هتل سپاه، هنل آسام و هتل آپارتمان ملکوتی از هتل‌های نزدیک به فرودگاه کرمان هستند.

رستوران‌های نزدیک به فرودگاه کرمان

رستوران دشت بهشت، رستوران آسمان، رستوران ماندگار، رستوران میثاق، رستوران البرز، رستوران ساحل، رستوران اسپاخو، کافه رستوران شهریار، رستوران ژوآن و رستوران ایتالیایی از رستوران‌های نزدیک به فرودگاه کرمان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *