معرفی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، دومین فرودگاه شلوغ ایران بعد از مهرآباد تهران می‌باشد. بسیاری از گردشگران و مسافران برای زیارت حرم امام رضا(ع) به مشهد سفر می‌کنند. جاذبه‌های طبیعی و دیدنی‌های توریستی یکی دیگر از دلایلی است که مردم برای بازدید از این شهر وقت می‌گذارند.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد | میزبان بلیط

درباره فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه بین‌المللی مشهد (MHD) که حدود 8 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، یکی از محبوب‌ترین فرودگاه‌های ایران است که پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد. این فرودگاه پس از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد (THR) در رتبه دوم پرترددترین فرودگاه‌ها قرار دارد.

گفته می‌شود بیش از 14 شرکت داخلی و 16 شرکت خارجی پروازهای خود را از طریق این فرودگاه مدیریت می‌کنند. فرودگاه بین‌المللی مشهد در سال 1951 تأسیس شد، اگرچه قبل از آن باند پروازی کوچکی برای فرود هواپیماهای نظامی کوچک بود.

اولین باند فرودگاه بین‌المللی مشهد در حین توسعه از فرودگاه قدیم توسعه یافت. فرودگاه بین‌المللی مشهد با دو باند موازی که دارد می‌تواند تمامی هواپیماهای مدل بوئینگ 747 را در خود جای دهد.

موقعیت مکانی فرودگاه مشهد

فرودگاه بین المللی مشهد در زمینی به مساحت 540 هکتار در شرق مشهد قرار دارد که کمتر از 30 دقیقه برای رسیدن به حرم مطهر امام رضا(ع) زمان لازم است. می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، تاکسی یا حتی وسیله نقلیه شخصی برای رفتن از مرکز شهر یا بالعکس استفاده کنید.

ترمینال‌های فرودگاه مشهد

این فرودگاه دارای 2 ترمینال مجزا می‌باشد.

• ترمینال شماره 1: ترمینالی به مساحت 38000 متر مربع و مخصوص پروازهای داخلی است.

• ترمینال شماره 2: این ترمینال دارای مساحت 21600 متر مربع است که پروازهای بین‌المللی را پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که ترمینال دیگری به عنوان کمکی برای ورود و خروج بین‌المللی وجود دارد.

ویژگی‌های فرودگاه مشهد

این فرودگاه امکانات زیادی را ارائه می‌دهد که عبارتند از: آرایشگاه، باربری، پارکینگ، خدمات CIP، اورژانس، خدمات بانکی، Wi-Fi، رزرو هتل، راهنمای سفر، رستوران و فروشگاه‌.

ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه مشهد

پروازهای داخلی: هواپیمایی وارش، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی سپهران، هواپیمایی ایران ایر.

پروازهای بین‌المللی: هواپیمایی تابان، هواپیمایی قشم ایر، هواپیمایی آتا، هواپیمایی فلای دبی، هواپیمایی تابان، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی ترکیش، هواپیمایی ماهان.

از مسیرهای پر تردد داخلی فرودگاه مشهد می‌توان به پرواز تهران مشهد و پرواز اصفهان مشهد اشاره کرد و از مسیرهای پرتردد خارجی می‌توان از پرواز مشهد استانبول و پرواز مشهد نجف نام برد.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه مشهد

اگر به دنبال هتل‌های مجلل در مشهد هستید، هتل الماس ۲، هتل رویال درویشی، هتل مدینه الرضا، هتل قضر الضیافه و هتل بین‌المللی قصر طلایی از برترین هتل‌های مجلل مشهد هستند. از هتل‌های 4 ستاره مشهد می‌توان به هتل کیانا، هتل جواد، هتل اترک، هتل ایران، هتل مشهد و هتل بشری اشاره کرد. از هتل‌های خوب 3 ستاره مشهد می‌توان از هتل گل سرخ، هتل حیات شرق، هتل اطلس، هتل کیان و هتل رضویه نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *