موزه ملی ایران

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

موزه ملی ایران، اولین انتخاب مسافران علاقمند به باستان‌شناسی و تاریخ در تهران است. این نمایشگاه شامل آثار تاریخی از عصر حجر تا دوره قاجار می‌شود.

موزه ملی ایران، یکی از مهمترین موزه‌های تاریخی و فرهنگی در ایران است. این موزه در سال ۱۳۳۲ با هدف حفظ و ارائه آثار تاریخی، هنری و فرهنگی ایران تأسیس شد. موزه ملی ایران در تهران واقع شده است و بیش از ۳۰ هزار قطعه آثار تاریخی و هنری را در بر دارد. این موزه مجموعه‌ای از اشیاء قدیمی از دوران پیش از تاریخ تا اسلام است که تاریخ و فرهنگ ایران را نمایان می‌سازد.

آثاری که در موزه ملی ایران نمایش داده می‌شوند شامل مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، تمثال‌ها، سفال‌ها، سنگ‌ها و جواهرات می‌باشند. برخی از این آثار به دوران‌های خاصی از تاریخ ایران اشاره دارند از جمله دوره‌های هخامنشی، آشوری، ساسانی و اسلامی. این موزه به عنوان یک منبع ارزشمند برای مطالعه و تحقیق در حوزه هنر و تاریخ ایران شناخته می‌شود و با استفاده از فناوری‌های مدرن، نمایشگاه‌های متعددی برای عموم مردم برپا می‌کند تا آثار تاریخی را به آنها نمایش دهد و دانش و آگاهی را درباره فرهنگ ایران افزایش دهد.

موزه ملی ایران | میزبان بلیط

موقعیت مکانی موزه ملی ایران

موزه ملی ایران بین ایستگاه‌های مترو امام خمینی و حسن آباد قرار دارد. این موزه در مرکز تهران می‌باشد و در اطراف آن جاذبه‌های گردشگری دیگری را خواهید دید. با پیاده‌روی می‌توانید از پارک شهر، موزه صلح تهران، موزه مقدم، سر در باغ ملی، موزه جواهرات ملی و کاخ گلستان دیدن کنید.

معماری موزه ملی ایران

موزه ملی ایران از دو ساختمان تشکیل شده است. اولین ساختمان، موزه ایران باستان با سر در طاق‌نمای برجسته، ساخته معماران فرانسوی آندره گدار و ماکسیم سیرو است. این پروژه با الهام از معماری ساسانی، از آجرهای قرمز رنگ استفاده شده است و مساحتی بالغ بر 11000 مترمربع دارد.

دومین ساختمان، موزه دوران اسلامی با طراحی مدرن و با استفاده از سنگ تراورتن سفید و ستون‌های تیره رنگ درب ورودی را تزئین کرده است. این نمایشگاه پس از انقلاب اسلامی در سال 1357 شروع به کار کرد.

نمایشگاه موزه ملی ایران

موزه ایران باستان بر آثار باستانی تمرکز دارد و طیف وسیعی از آثار باستانی را به نمایش می‌گذارد. بر این اساس، آثاری از شوش، ری، اسماعیل آباد، تخت جمشید، تورنگ تپه و جاهای دیگر در آنجا وجود دارد. این مجموعه شامل ابزارهای سنگی است که متعلق به عصر حجر هستند و بیش از 30000 سال قدمت دارند.

همچنین در اینجا بازدیدکنندگان می‌توانند نسخه‌ای از قانون حمورابی بابلی را مشاهده کنند. شاید تکان دهنده‌ترین و هیجان انگیزترین آیتم نمایشگاه مرد نمکی زنجانی باشد. این مومیایی در معدن نمک چهرآباد یافت شده است. علاوه بر این، مجسمه‌ها، دست‌نوشته‌ها، ظروف سفالی و موارد دیگر در این نمایشگاه وجود دارد.

موزه دوران اسلامی شامل سفال، منسوجات، آثار هنری، متون و خوشنویسی‌های دوران اسلامی را به نمایش می‌گذارد. جدیدترین آثار متعلق به دوره قاجاریه است.

هتل‌های نزدیک به موزه ملی ایران

هتل آپارتمان رسپینا، هتل حافظ، هتل آسیا، هتل بزرگ فردوسی، هتل مرکزی ایران، هتل مسرت، هتل شیراز، هتل نادری نو، هتل گلستان، هتل سعدی و هتل آرمان از جمله هتل‌های نزدیک به موزه ملی ایران هستند.

رستوران‌های نزدیک به موزه ملی ایران

رستوران‌های زیادی در اطراف موزه ملی ایران قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به رستوران آذربایجان، رستوران موژان، رستوران ترمه، رستوران نور، رستوران ایرانیان، رستوران عدالت، رستوران سلطانی، رستوران جوانه، رستوران بنفشه و رستوران سنتی خاتون اشاره کرد.

سوالات مرتبط با موزه ملی ایران

بهای بلیط برای بازدید از موزه ملی ایران برای شهروندان ایرانی 10 هزار تومان می‌باشد و وبرای مهمانان خارجی 100 هزار تومان است.

بهار و تابستان همه روزه از ساعت 9 تا 19 و پاییز و زمستان همه روزه از ساعت 8:30 تا 17 ساعات بازدید از موزه است.
موزه ملی ایران در این ایام تعطیل خواهد بود:
– رحلت امام خمینی(ره) / 14 خرداد؛
– شهادت حضرت علی (ع) / 21 رمضان؛
– تاسوعای حسینی / 9 محرم؛
– عاشورای حسینی / 10 محرم؛
– اربعین حسینی / 20 صفر؛
– رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) / 28 صفر؛
– شهادت امام جعفرصادق (ع) / 25 شوال؛
– روز طبیعت(جشن سیزده به در)/13 فروردین.

آدرس موزه ملی ایران عبارتست از:

خیابان امام خمینی، ابتدای خیابان سی تیر، خیابان پروفسور رولن، شماره یک.

برای رفتن به موزه می‌توانید از خط مترو استفاده کنید و ایستگاه مترو حسن آباد در نزدیکی آن قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *