موزه هنرهای معاصر تهران

ایران کشوری با تاریخ و شکوه طولانی و معماری‌های شگفت انگیز می‌باشد.با این حال نمی‌توان آثار هنری خارق العاده هنرمندان معاصر ایران را نادیده گرفت. موزه هنرهای معاصر تهران در ضلع غربی پارک لاله قرار دارد و اگر نزدیک آن هستید حتماً از این موزه دیدن کنید.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل‌های تهران با ارزان‌ترین قیمت اینجا را کلیک کنید
موزه هنرهای معاصر تهران | میزبان بلیط

درباره موزه هنرهای معاصر تهران

این موزه شامل بیش از 3000 اثر از هنر مدرن اروپا و آمریکا در قرن 19 و 20 است و این یکی از 10 مجموعه ارزشمند هنر مدرن در جهان می‌باشد. بنابراین، همانطور که می‌بینید این یک مجموعه معمولی نیست.

آثار هنری از رهبران هنر مدرن مانند پیکاسو، گوگن، رنوار و پولاک در اینجا وجود دارد. هیچ کس ارزش واقعی قطعات موزه را دقیقاً محاسبه نکرده است، اما گفته می‌شود که تقریباً 2.5 میلیارد پوند اثر هنری مدرن در این موزه نگهداری می‌شود.

موزه این مجموعه‌های هنری را در قالب نمایشگاه‌های مختلف به نمایش می‌‍گذارد. همچنین همیشه یک نمایشگاه موقت که در آن بیشتر آثار هنرمندان ایرانی می‌باشد در موزه برگزار می‌شود. شما این فرصت را دارید که یکی از ارزشمندترین مجموعه‌های هنر مدرن غربی را در خارج از اروپا و ایالات متحده ببینید. بنابراین، بازدید از این موزه بزرگ را از دست ندهید.

تاریخچه موزه هنرهای معاصر تهران

با افتتاح دانشکده هنرهای زیبا در دهه 40، جنبشی توسط حامیان هنر مدرن و معاصر آغاز شد. بسیاری از هنرمندان سرشناس غربی برای تدریس در دانشکده هنرهای زیبا به ایران آمدند.

از سوی دیگر، دانشجویان ایرانی مدام به اروپا سفر می‌کردند تا مهارت‌های هنری بیشتری کسب کنند. سرانجام در سال 1977، موزه هنرهای معاصر در تهران افتتاح شد تا بهترین آثار مدرن را از سراسر جهان جمع آوری کنند.

معماری موزه هنرهای معاصر تهران

وقتی از موزه دیدن می‌کنید متوجه می‌شوید که این ساختمان مکانی اسرارآمیز است. از بیرون، مدرن و در عین حال سنتی به نظر می‌رسد؛ اما از داخل، کاملاً متفاوت است. نما شبیه رویکرد جدید به هنر ایرانی است. کامران دیبا، معمار و طراح ایرانی این ساختمان می‌باشد و او از معماری سنتی ایران الهام گرفته است.

معمار از اقلامی مانند بادگیر برای طراحی نمای بیرونی ساختمان استفاده کرده است. همچنین برای طراحی داخلی از عناصری مانند چهارسو، هشتی(دهلیز) و گذرگاه (ساختاری که در کوچه‌های مناطق کویری سایه می‌اندازد) به کار گرفته است.

یکی از جالب‌ترین چیزهایی که در داخل موزه خواهید دید، پیاده روی مارپیچ است. بیشتر موزه در زیر زمین قرار دارد. با گشت و گذار در این مسیر پیاده روی، به تدریج از تمام گالری‌های موزه دیدن می‌کنید و پس از اتمام کار، به نقطه شروع باز می‌گردید.

موقعیت مکانی موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر تهران در ضلع غربی پارک لاله و در محله امیر آباد واقع شده است. ورودی موزه در خیابان کارگر شمالی است. با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌توانید به راحتی به این مکان دسترسی داشته باشید. همانطور که در مرکز شهر هستید، جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آنها دیدن کنید. موزه فرش ایران درست در سمت دیگر پارک است.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند خط چهارم مترو تهران (زرد) به شما امکان دسترسی به جاذبه‌های گردشگری متعدد، موزه جواهرات ملی، موزه مقدم، باغ نگارستان، کاخ گلستان، بازار بزرگ تهران و موزه ملی ایران را می‌دهد. 

رستوران‌های نزدیک به موزه هنرهای معاصر تهران

اگر احساس گرسنگی می‌کنید، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در کارگر شمالی و خیابان ولیعصر وجود دارد. غذاهای ایرانی یا فست فود را می‌توانید در باروج، کلبه شاندیز، صدرا اعظم و اعوانی امتحان کنید.

هتل‌های نزدیک به موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر در قلب تهران واقع شده است، بنابراین شما گزینه‌های زیادی برای اقامت دارید. هتل 5 ستاره لاله در نزدیکی موزه قرار دارد. همچنین هتل ورزش، هتل حجاب، هتل اسپیناس خلیج فارس، هتل امید، هتل پرشین انقلاب و هتل ایده آل از هتل‌های دیگری هستند که می‌توانید انتخاب کنید.

سوالات مرتبط با موزه هنرهای معاصر تهران

بهای بلیط برای دیدن موزه هنرهای معاصر تهران 20 هزار تومان می‌باشد.

از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 18 می‌توانید از موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کنید و روزهای جمعه از ساعت 14 تا 18 قابل بازدید می‌باشد. تنها تعطیلی‌های موزه مربوط به ایام سوگواری یا تعطیلی‌های رسمی سالانه است.

موزه هنرهای معاصر تهران در در ناحیه مرکزی پایتخت(خیابان کارگر شمالی و در ضلع غربی پارک لاله) واقع شده است. مسیر دسترسی حمل و نقل عمومی عبارتست از:
-ایستگاه متروی میدان انقلاب اسلامی در خط ۴ مترو تهران؛
-اتوبوس‌های مسیر میدان آزادی – میدان هفت تیر و میدان آزادی – میدان ولیعصر؛
-تاکسی‌های مسیر خیابان کارگر شمالی و میدان انقلاب اسلامی.

محبوب‌ترین بلیط هواپیما تهران

بلیط هواپیما مشهد به تهران

بلیط هواپیما کیش به تهران

بلیط هواپیما اصفهان به تهران

بلیط هواپیما شیراز به تهران

بلیط هواپیما بندرعباس به تهران

بلیط هواپیما اهواز به تهران

بلیط هواپیما قشم به تهران

بلیط هواپیما یزد به تهران

بلیط هواپیما کرمان به تهران

محبوب‌ترین هتل‌های تهران

هتل اسپیناس پالاس تهران

هتل استقلال تهران

هتل انقلاب تهران

هتل بزرگ تهران

هتل کوثر تهران

هتل ولیعصر تهران

هتل پاریز تهران

هتل پامچال تهران

هتل ورنوس تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *