پارک ملت مشهد

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

پارک ملت مشهد یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پارک‌های مشهد است که از امکانات تفریحی نظیر شهر بازی برخوردار می‌باشد. این مجموعه شامل بوستان، دریاچه، شهر بازی، امکانات وررشی، سالن سینما، سالن تئاتر، فود کورت، باغ گلها و باغ وحش می‌شود.

پارک ملت مشهد | میزبان بلیط

معرفی پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد با 72 هکتار مساحت و بیش از 35 هزار اصله درخت از قدیمی‌ترین و بزرگترین بوستان‌های ایران می‌باشد که شامل قسمت‌های متنوعی می‌باشد.

در شرق پارک دریاچه مصنوعی قرار دارد که از امکانات قایق سواری برخوردار است. همچنین بر روی دریاچه پل چوبی قرار دارد که روزانه گردشگران زیادی از روی آن عبور می‌کنند.

در ضلع غربی پارک، یکی از بزرگترین شهر بازی‌های ایران قرار گرفته است که شامل بازی‌های خانوادگی، کودکان و هیجانی می‌باشد. چرخ و فلکی با ارتفاع 80 متر و به قطر 80 متر از پرظرفدارترین وسیله‌های بازی این شهربازی می‌باشد که در هر دور دارای گنجایش 450 نفر است.

در مرکز بوستان ساختمان فرهنگی هنری امام رضا (ع) قرار دارد که شامل مسجد، کتابخانه، کلاس‌های فرهنگی هنری و… می‌باشد. این مجموعه دارای یک سالن سینما و چند سالن تئاتر است که سالن اصلی تئاتر شهر مشهد نیز در این مجموعه قرار دارد. همچنین مجتمع جانبازان بوستان ملت در نزدیکی آن قرار گرفته است که به جانبازان قطع نخاعی خدمات ارائه می‌دهد.

در ضلع غربی پارک، زمین‌های ورزشی قرار گرفته است که شامل استادیوم فوتبال با چمن طبیعی، استخر روباز، پیست اختصاصی اسکیت، زمین بسکتبال، زمین والیبال، زمین فوتسال و زمین تنیس رُسی می‌شود. همچنبن قسمتی سرپوشیده برای بانوان قرار دارد که دارای امکانات و تجهیزات ورزشی می‌باشد.

در پارک ملت باغ وحشی با تعدادی از حیوانات و پرندگان قرار دارد که شامل حیوانات و پرندگانی مانند میمون، طاووس، مرغ عشق و… است. همچنین در نزدیکی باغ وحش، یک فودکورت بزرگ قرار دارد که انواع رستوران‌ها با غذاهای ایرانی و خارجی را در آن می‌باشد.

موقعیت مکانی پارک ملت

پارک ملت مشهد در غرب شهر مشهد قرار دارد و در حاشیه بزرگراه وکیل آباد و در ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار گرفته‌ است. این پارک دارای چندین ورودی می‌باشد و از دسترسی مناسبی به تمام نقاط شهر مشهد با وسایل حمل و نقل عمومی اتوبوس، مترو و تاکسی برخوردار است.

هتل‌های نزدیک به پارک ملت

هتل پردیسان، هتل توریست توس، هتل ارس، هتل هما 2، هتل آپارتمان آران و هتل سی برگ از جمله هتل‌های نزدیک به پارک ملت مشهد می‌باشند.

رستوران‌های نزدیک به پارک ملت

داخل پارک ملت مشهد، فود کورت بزرگی با مساحت 288 متر مربع قرار دارد و در نزدیکی پارک رستوران چارچوب، رستوران پورعلی، رستوران هنر ایرونی، اسلو فود خورش باشی، رستوران راستگو و رستوران کلید واقع شده است.

سؤالات متداول در رابطه با پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد در غرب مشهد، در حاشیه بزرگراه وکیل‌آباد، ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار دارد.

پارک ملت مشهد به‌ صورت 24 ساعته باز می‌باشد؛ ولی ساعات کاری شهر بازی، باغ وحش، فود کورت، سالن سینما و تئاتر از ساعت 4 بعد از ظهر تا 1 بامداد است.

بازدید از پارک ملت مشهد به صورت رایگان می‌باشد و نیاز به پرداخت ورودی ندارد. اما قسمت‌های شهربازی، سینما، تئاتر، باغ وحش و … نیاز به پرداخت هزینه ورودی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *