کاخ چهل ستون اصفهان

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

اصفهان به عنوان شهری هنری و تاریخی شهرت جهانی دارد و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های آن کاخ چهل ستون است. این کاخ دارای استخر، ایوان با 20 ستون و چندین سالن می‌باشد. معماری باشکوه آن همه را در شگفتی و قدردانی قرار می‌دهد. همچنین به عنوان مکانی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

کاخ چهل ستون اصفهان | میزبان بلیط

موقعیت مکانی کاخ چهل ستون

دروازه اصلی کاخ چهل ستون به خیابان سپه، جنب شهرداری اصفهان باز می‌شود. بنابراین، در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه اتوبوس کاملاً به کاخ نزدیک است. از دیگر جاذبه‌های اطراف می‌توان به میدان نقش جهان، کاخ هشت بهشت، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی قاپو، دروازه قیصریه (بازار بزرگ) و مسجد امام اشاره کرد.

تاریخچه کاخ چهل ستون

کاخ چهل ستون و باغ سلطنتی آن یکی از اماکن باستانی اصفهان است. تاریخ ساخت و تأسیس این کاخ تحسین برانگیز به دوران صفویه در سال هجری شمشی(1588 میلادی) برمی‌گردد، اما در سال 1026 هجری شمسی(1647 میلادی) وسعت یافت.

طرح اولیه این باغ و بنا زمانی طراحی شد که شاه عباس، اولین پادشاه امپراتوری صفوی، اصفهان را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. او تصمیم می‌گیرد خیابانی طولانی به نام چهار باغ بسازد و باغ‌هایی در آن ایجاد کند. متأسفانه به جز باغ چهل ستون و باغ هشت بهشت هیچ یک از این باغ‌ها باقی نمانده است.

تالارهای عظیم این کاخ در گذشته مکان‌های منتخب برای ضیافت‌های رسمی کشور بوده است. شاه عباس دوم پس از پایان سلطنت خود تلاش قابل توجهی برای تکمیل این شاهکار کرد. کاخ چهل ستون در سال 2011 میلادی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسید.

کاخ چهل ستون اصفهان | میزبان بلیط

معماری کاخ چهل ستون

زمین کاخ چهل ستون 67000 متر مربع است. طراحی آن از معماری چینی، ایرانی و اروپایی الهام گرفته شده است. قبل از ورود به کاخ، ایوانی با 20 ستون از چوب سرو وجود دارد. با این حال، همانطور که از نام چهل ستون پیداست، باید 40 ستون وجود داشته باشد. انعکاس 20 ستون واقعی روی آب استخر، این توهم را ایجاد می‌کند که 40 ستون وجود دارد. گفتنی است که عدد 40 در ایران به طور کلی بیانگر تعدد است.

بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که در پشت ساخت چنین سازه‌ای شگفت‌انگیز، تأمل زیادی وجود داشته است. علاوه بر این، درها و پنجره‌ها همگی با طرح‌های دیواری و حصار تزئین شده‌اند. علاوه بر این، تالار مرکزی کاخ شامل چند نقاشی پر زرق و برق بر روی دیوارها است که هر یک به رویدادی خاص در یک دوره زمانی خاص اشاره دارد. همه این عناصر نشان دهنده مهارت استادان و معماران زبردست ایرانی است.

رستوران‌های نزدیک به کاخ چهل ستون

در نزدیکی کاخ چهل ستون رستوران‌های زیادی وجود دارد که بعد از بازدید از این کاخ باشکوه می‌توانید در هنگام گرسنگی غذاهای لذیذی را در آنها میل کنید. این رستوران‌ها عبارتند از: رستوران نوبهار، رستوران ایرانی حکیم باشی، فست فود آداک، رستوران ونیز، رستوران سرای سیمرغ، رستوران شهرزاد، رستوران ملک سلطان جارچی باشی، بریانی اعظم و رستوران بختیاری.

هتل‌های نزدیک به کاخ چهل ستون

در اطراف کاخ چهلستون هتل‌های زیادی برای اقامت وجود دارد که عبارتند از: هتل پارتیکان(1 ستاره)، هتل صفوی(3 ستاره)، هتل پیروزی(4 ستاره)، هتل توریست(3 ستاره)، هتل عالی قاپو(4 ستاره)، هتل عباسی(5 ستاره).

سوالات متداول در رابطه با کاخ چهل ستون

آدرس دقیق کاخ چهل ستون عبارت است از: اصفهان، حمید آرام، آیت الله خراسانی، شهید عقیلی، استانداری، بین تلفن خانه و کاخ.

همه‌ روزه از ساعت 9 تا 17 می‌توان از کاخ چهل ستون بازذید کرد. البته روزهای تاسوعا و عاشورا، رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت علی(ع) و شهادت امام جعفر صادق (ع)  تعطیل می‌باشد.

بهای بلیط  برای گردشگران داخلی معادل با 7 هزار تومان می‌باشد و برای گردشگران خارجی بهایی برابر با 70 هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *