کلیسای وانک اصفهان

کلیسای وانک اصفهان، کلیسایی ارمنی است که در منطقه جلفای نو در مرکز اصفهان واقع شده است. نام “وانک” از کلمه ارمنی “صومعه” گرفته شده است و با توجه به فضای داخلی فوق‌العاده‌اش، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اصفهان است.

کلیسای وانک اصفهان | میزبان بلیط

تاریخچه کلیسای وانک اصفهان

مانند بسیاری از جاذبه‌های اصفهان، کلیسای وانک در زمان حکومت شاه عباس ساخته شد. وی در سال 977 هجری شمسی، پایتخت پادشاهی ایران را از قزوین به اصفهان منتقل کرد. این کلیسا را در سال 985 هجری شمسی، برای صدها هزار مهاجر ارمنی که در جریان جنگ عثمانی به ایران آمده بودند تأسیس شد.

معماری کلیسای وانک

این کلیسا دارای یک محراب گنبدی شکل است که شباهت زیادی به مساجد ایرانی دارد. نمای بیرونی کلیسای جامع از آجر زرد کم رنگ ساخته شده است و تصور اشتباهی از آنچه باید در داخل کلیسا باشد را به وجود می آورد.

نمای داخلی کلیسا وانک یک شاهکار هنری واقعی است که با نقاشی‌ها، کنده کاری‌ها و کاشی‌ کاری‌های بی‌نظیر تزئین شده است. این نقاشی‌ها ترکیبی از داستان‌های کتاب مقدس بر روی گنبد، تزئینات نقوش گل ایرانی در سقف‌ها و نقوش ملی ارمنی بر روی دیوارها است.

بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند صحنه‌هایی از زندگی جان باختگان ارمنی که توسط عثمانی‌ها شکنجه می‌شدند، مشاهده کنند. نقاشی‌های دیواری با کاشی‌های طلایی و آبی قاب شده‌اند و فضایی گرم و غنی را در داخل کلیسا ایجاد می‌کنند.

موقعیت مکانی کلیسای وانک

کلیسای وانک در بخش جلفا و جنوب رودخانه زاینده رود واقع شده است. در اطراف کلیسا، مراکز خرید، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های زیادی وجود دارد. همچنین با پل سی و سه پل اصفهان تنها 7 دقیقه پیاده روی فاصله دارد.

هتل‌های نزدیک به کلیسای وانک

هتل آرمنیا، هتل جلفا، هتل خانه کشیش، هتل پارسیان کوثر، هتل پل و پارک، هتل مدرس، هتل سنتی سرای وصال، هتل سعدی و هتل پارسیان سوئیت از جمله هتل‌های نزدیک به کلیسای وانک هستند.

رستوران‌های نزدیک به کلیسای وانک

رستوران عمارت سیمون، کافه رستوران زاویه، کافه رستوران هرمس، رستوران هانی، کافه رستوران موراکو، کافه رستوران زیگورات، رستوران ایتالیایی نیوشا و رستوران تابان از جمله رستوران‌های نزدیک به کلیسای وانک هستند.

سوالات متداول در رابطه با کلیسای وانک

آدرس دقیق کلیسای وانک اصفهان عبارتست از: اصفهان- خیابان نظر شرقی- کوچه کلیسای وانک.

هر روز از ساعت 8:30 الی 13:30 و 16 الی 18:30 امکان بازید از کلیسای وانک اصفهان برای مراجعه کنندگان وجود دارد.

هزینه بلیط ورودی برای هر گردشگر ایرانی 15000 تومان و برای هر گردشگر خارجی 50000 تومان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *