پل خواجو اصفهان

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

پل خواجو یکی از معروفترین پل‌های ایران است که در تاریخ 15 دی 1310 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت. پس از گذشت 350 سال از ساخت این پل همچنان سالم است و یک نمونه اصیل از معماری ایران می‌باشد.

پل خواجو اصفهان | میزبان بلیط

معماری پل خواجو اصفهان

پل خواجو به دستور شاه عباس دوم صفوی در سال ۱۰۶۰ هجری قمری بنا شد و یکی از نمونه‌های واقعی معماری ایرانی است. قطعات سنگی به کار رفته در این پل 2 متر طول دارند و در مرکز پل، کوشکی(شاه نشین) وجود دارد که شاه عباس زمانی درون آن می‌نشسته است.

این پل در دو طبقه بنا شده است و دارای 23 طاق به طول 133 متر و عرض 12 متر است. همچنین عرض معبر پل 7.5 متر می‌باشد و دارای 21 کانال ورودی و خروجی بزرگتر و 26 کانال کوچکتر می‌باشد.

موقعیت مکانی پل خواجو

پل خواجو در شرق سی و سه پل و بر روی رودخانه زاینده رود واقع شده است و در انتهای جنوبی چهارباغ خواجو و در انتهای شرقی خیابان کمال الدین اسماعیل اصفهانی قرار دارد.

هتل‌های نزدیک به پل خواجو

هتل طوس، هتل ملل، هتل ونوس، هتل پارسیان سوئیت، هتل پارسیان کوثر، هتل صفوی، هتل زهره، هتل خواجو و هتل آپارتمان طوبی از جمله نزدیکترین هتل‌ها به پل خواجو می‌باشند.

رستوران‌های نزدیک به پل خواجو

رستوران آراخوان، رستوران ایتالیایی میلان، کافه فست فود و رستوران ویهان، رستوران ترنج، رستوران سی و سه پل، رستوران غذای جنوب و رستوران پیچک از جمله رستوران‌های نزدیک به پل خواجو می‌باشند.

سوالات متداول در رابطه با پل خواجو

پل خواجو در شرق سی و سه پل قرار دارد. از خیابان چهارباغ خواجو و خیابان کمال الدین اسماعیل اصفهانی و بلواز آیینه خانه و خیابان آبشار به پل خواجو راه دارد.

در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از پل خواجو دیدن کنید.

برای بازدید از پل خواجو نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نمی‌باشد و در دسترس همگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *