بازار مصری استانبول (بازار ادویه)

بازار مصری استانبول | میزبان بلیط

 بازار مصری استانبول یا بازار ادویه در میدان امینونو، در منطقه فاتح استانبول قرار دارد. این بازار که بعد از بازار بزرگ استانبول، بزرگ‌ترین مجموعه‌ سرپوشیده‌ استانبول است، عطرها و طعم‌ها را در هم ادغام می‌کند. بازار مصری یکی از جذاب‌ترین مراکز خرید استانبول است و محل فروش ادویه‌های رنگ به رنگ است.

در این بازار می‌توانید ادویه‌هایی باکیفیت و خوش‌عطر را تهیه کنید و یا به عنوان سوغاتی برای عزیزان‌تان بخرید. امروزه بازار ادویه ۸۵ مغازه دارد و نزدیکی آن به بندری پررفت‌وآمد و شلوغ، آن را به مکانی ایدئال برای تجارت تبدیل کرده است.

تاریخچه بازار مصری استانبول

تاریخچه بازار مصری به سال ۱۶۶۰ برمی‌گردد، زمانی که در منطقه‌ صنعتی و شلوغ امینونو ایجاد شد. این بازار به عنوان یک منطقه تجاری مهم در استانبول واقع شده بود و محصولاتی که از داخل و خارج از سرزمین عثمانی به این بندر وارد می‌شدند، با کشتی به سایر مناطق صادر می‌شدند.

نام “میصیر” (مصر) به این بازار داده شد، زیرا ساختار آن با دریافت مالیات از مصر ممکن شد. هر ساله کاروانی از قاهره به استانبول می‌آمد و انواع ادویه‌جات را با خود به این بازار می‌آورد. این امر به دلیل این است که استانبول در مسیر تجارت میان شرق و اروپا قرار گرفته بود و به عنوان یک شهر با اهمیت تجاری به شمار می‌رفت.

از آن زمان به بعد، بازار مصری تبدیل به مقصدی برای بازدیدکنندگان خارجی شد و به عنوان بازار ادویه شناخته می‌شد. این امر به دلیل این است که بیشتر تجارت و خرید و فروش ادویه در استانبول در این بازار انجام می‌شد.

با گذر زمان، بازار مصری اندکی تغییر کرد و به یک نماد از تاریخ و فرهنگ استانبول تبدیل شد. امروزه، این بازار یکی از مقاصد توریستی مهم در استانبول است و با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی خود، گردشگران را جذب می‌کند. بازار مصری با معماری خاص، مغازه‌هایی پر از انواع ادویه‌جات، فرش‌های دستبافت و هنرهای دستی محلی، تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

موقعیت مکانی بازار مصری

بازار مصری یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که در منطقه فاتح و در محله امینونو واقع شده است. این بازار به دلیل موقعیت مکانی خود از جاهای دیگر استانبول به‌راحتی قابل دسترسی است و گردشگران بسیاری هر ساله به این مکان سفر می‌کنند.

برای دسترسی به بازار مصری، چندین روش وجود دارد. اولین روش، استفاده از تراموای خط T1 است. با استفاده از این خط تراموای که از باغچه‌لر به کاباتاش می‌رود، می‌توانید به ایستگاه تراموای امینونو بروید و سپس با پیاده‌روی کردن مسیر باقی‌مانده به بازار مصری برسید.

روش دوم، استفاده از قطار کابلی F1 است. ابتدا باید به میدان تکسیم بروید و سپس با استفاده از قطار کابلی F1 به کاباتاش بروید. از اینجا می‌توانید با استفاده از تراموای T1 به ایستگاه تراموای امینونو بروید و مابقی مسیر را پیاده طی کنید تا به بازار مصری برسید.

اگر در منطقه سلطان احمد اقامت دارید، می‌توانید تراموای امینونو را سوار شوید و در ایستگاه امینونو پیاده شوید تا به بازار مصری برسید.

همچنین اگر با فری عازم این مکان هستید، با استفاده از فری‌های عمومی می‌توانید در ایستگاه فری‌های امینونو که مقابل بازار مصری قرار دارد، پیاده شوید و به بازار مصری بروید.

با توجه به موقعیت مکانی بازار مصری استانبول و دسترسی آسان به آن، تعداد زیادی از گردشگران هر ساله به این مکان سفر می‌کنند تا از فرهنگ و هنر بازار محلی استانبول لذت ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *