باغ کتاب تهران

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

باغ کتاب تهران در سال 1396، جنب کتابخانه ملی ایران در زیر بنایی به مساحت 65 هزار متر مربع افتتاح شده است.

باغ کتاب تهران | میزبان بلیط

معرفی باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران دارای سه طبقه و چهار بلوک با نام‌های بلوک بهارستان، بلوک خیالستان، بلوک نگارستان و بلوک سروستان می‌باشد.

بلوک بهارستان باغ کتاب تهران

بلوک بهارستان از کافه کودک، باشگاه روباتیک، میزهای پژوهش و سرزمین فکر بازیا تشکیل شده است و این بلوک مختص به کودکان می‌باشد.

کافه کودک دارای منو غذایی طراحی شده توسط کارشناسان تغذیه می‌باشد که در آن احتیاجات غذایی کودکان مدنظر قرار گرفته است. علاوه بر آن غذاهایی برای بزرگسالان در آن سرو می‌شود.

باشگاه روباتیک در مساحتی 400 متر مربع واقع شده است که در آن کارگاه‌های ساخت ربات و برنامه نویسی رباتیک برگزار می‌شود و در همانجا قطعات ربات به فروش می‌رسد.

میزهای پژوهش برای مطالعه و پژوهش‌های فردی و گروهی می‌باشد که افراد با ثبت نام و عضویت در آن می‌توانند از فضای آن بهره ببرند.

سرزمین فکر بازیا مجموعه‌ای از بازی‌ها و سرگرمی‌ها می‌باشد که می‌تواند زمینه شناسایی استعداد کودکان را فراهم آورد. این سرزمین بر پایه‌ی نظریه هوش هشتگانه گاردنر طراحی شده است.

بلوک خیالستان باغ کتاب تهران

بلوک خیالستان راهرویی باریک می‌باشد که دو بلوک بهارستان و نگارستان را به هم متصل می‌کند. این بلوک حدود 60 متر می‌باشد که در دو طرف دیوار آن با پروژکتور تصاویر خیال انگیزی به نمایش گذاشته می‌شود.

بلوک نگارستان باغ کتاب تهران

بلوک نگارستان از پردیس سینمایی، باغ علم کودک و مرکز آموزش تشکیل شده است و این بلوک مرکز هنری باغ کتاب می‌باشد. پردیس سینمایی باغ کتاب تهران دارای 11 سالن سینما و تئاتر با گنجایش 2000 نفر است که در طبقه همکف، زیر زمین و روی بام می‌باشد.

این پردیس سینمایی از سیستم صوت دالبی ساراند و تصویر دیجیتال مطابق با استانداردهای جهانی بهره‌مند است. آمفی‌تئاتر روباز به مساحت 600 متر مربع و با ظرفیت 600 صندلی در بام باغ کتاب واقع شده است.

باغ علم کودک برای کودکان 6 تا 13 سال طراحی شده است که با نمایش سینما سه بعدی، داستان‌‌های بدن، شهر، خانه، کره زمین و فضا برای کودکان شرح داده می‌شود. مرکز آموزش دارای 5 کارگاه با ظرفیت 25 تا 50 نفر می‌باشد که دارای امکاناتی نظیر ویدیو پروژکتور، اسپیکر، وایت برد، میز و صندلی است.

همچنین در این بلوک مکان‌های کافه و رستوران بام، شوکوپاندا(شکلات‌ها، قهوه‌ها، پاستیل‌ها، چیپس‌ها)، سالاد‌سرا و لقمک ژینو(سالاد، نوشیدنی و ساندویچ سرد و گرم)، فروشگاه کلانا(محصولات تازه و سالم)، کافه ویونا(انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، بستنی، تست، صبحانه و سالاد) و کیوسک برگر(انواع برگر و سالاد) در آن واقع شده است.

بلوک سروستان باغ کتاب

بلوک سروستان از باغ علم نوجوان، کافه بازی، شبیه ساز پرواز و اتاق فرار تشکیل شده است و در این بلوک کتابفروشی با مساحت 25 هزار متر مربع قرار گرفته است. باغ علم نوجوان به مساحت 4000 هزار متر مربع دارای چندین تالار می‌باشد که در آن آسمان به وسیله شبیه سازی 40 دستگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

کافه بازی با ظرفیت 70 نفر بازی‌‌های متنوعی نظیر فوتبال دوستی، لیزر بازی، بازی‌های فکری و پلی استیشن وجود دارد که در کنار بازی‌ها، خوراکی‌های خوشمزه‌ای فراهم شده است. شبیه ساز پرواز باغ کتاب با برنامه‌ی نرم افزاری سسنا 172 تنظیم شده است که در آن تمامی فرودگاه‌ها، هواپیماهای مسافربری، هواپیماهای جنگنده و بالگردها شبیه سازی شده‌اند.

اتاق فرار برای گروه سنی 10 سال به بالا می‌باشد که در آن بازی به صورت گروهی 4 تا 8 نفره اجرا می‌شود. اتاق فرار دارای سه اتاق مجزا با سه داستان متفاوت اتاق بیگانه، نفرین فرعون و تهران است که بازیکنان را درگیر ماجرای هیجان انگیز می‌کند.

سؤالات مرتبط با باغ کتاب تهران

ورود به باغ کتاب تهران به صورت رایگان می‌باشد و نیازی به تهیه‌ی بلیط نمی‌باشد. اما برای استفاده از بخش‌های پردیس سینمایی، اتاق فرار، شبیه ساز پرواز، کافه بازی، باغ علم نوجوان، باغ علم کودک، سرزمین فکر بازیا، باشگاه روباتیک و … نیاز به تهیه‌ی بلیط می‌باشد.

باغ کتاب تهران در فصل بهار و تابستان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز از ساعت 9 تا 24 باز است.

همچنین در فصل پاییز و زمستان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 22 باز است.

باغ کتاب تهران به لحاظ دسترسی شرایط بسیار مناسبی دارد و با مترو، اتوبوس و خودرو شخصی به راحتی می‌توان به آنجا رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *