موزه سینما ایران

موزه سینمای ایران که در میان باغی زیبا واقع شده است، واقعاً یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های تهران است. علاوه بر آنکه با تاریخ سینمای ایران آشنا می‌شوید، در اینجا می‌توانید دو سالن سینما، کافه، مغازه و … را ببینید.

برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اینجا را کلیک کنید
موزه سینما ایران | میزبان بلیط

تاریخچه موزه سینما ایران

حدود 130 سال پیش و در دوره قاجاریه باغ فردوس در نزدیکی تجریش ساخته شد. فردوس به معنای بهشت است و به خاطر همین نام قنات مهمی که در باغ قرار دارد نام آن را فردوس گذاشته‌اند. یک عمارت دو طبقه در وسط باغ وجود دارد. این عمارت در طول سال‌ها کارکردهای بسیار متفاوتی از دبیرستان تا مرکز فرهنگی و هنری را تجربه کرده است.

سرانجام در سال 1336 دکتر افشار یزدی به تدریج این باغ و املاک اطراف را خریداری کرد و در سال 57 این مکان را به فرهنگسرا تبدیل کرد. این مکان از سال 1381 به عنوان موزه سینمای ایران فعالیت می‌کند.

معماری موزه سینما ایران

باغ فردوس دارای معماری اصیل ایرانی است و مانند هر باغ ایرانی دیگری، چنارهای بلند و کهنسال در همه جا آن مشاهده می‌شود. ستون‌ها و دیوارهای عمارت با قالب‌های تزئینی پوشیده شده است و این ساختمان دارای قسمت‌های مختلفی از جمله تالار آبی، سالن مرکزی، سالن سینما، نمایشگاه کودک و نوجوان، نمایشگاه مشاهیر، خانه فرهاد و … می‌باشد.

موقعیت موزه سینما ایران

دسترسی به این جاذبه بی‌نظیر کار سختی نیست. موزه سینمای ایران در داخل باغ ایرانی به نام فردوس قرار دارد. این باغ دل انگیز تقریباً در انتهای خیابان ولی عصر نزدیک به تجریش است. موزه زمان، باغ موزه هنر ایران، بازار تجریش، مرکز خرید ارگ، مجموعه سعد آباد، مرکز خرید پالادیوم و امامزاده صالح از جمله مکان‌های نزدیک به موزه سینما هستند.

رستوران‌های نزدیک به موزه سینما ایران

رستوران کنزو، رستوران گیلانه، رستوران لاپولو، فود کورت پالادیوم، فست فود باماهاس و برگرلند از معروفترین رستوران‌های نزدیک به موزه سینما می‌باشند.

هتل‌های نزدیک به موزه سینما ایران

موزه سینمای ایران در قسمت شمالی شهر قرار دارد و نزدیکترین هتل به آن مهمانپذیر جاده ابریشم است. سایر اقامتگاه‌های نزدیک به آن شامل هتل دیاموند، هتل مدیا، هتل برج سفید و هتل بلوط هستند.

سؤالات مرتبط با موزه سینما ایران

بهای بلیط برای دیدن موزه سینما 3 هزار تومان می‌باشد.

از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 19 می‌توانید از موزه سینما بازدید کنید و روزهای جمعه از 14 تا 18 قابل بازدید می‌باشد. روزهای شنبه و ایام سوگواری تعطیل است.

برای رفتن به موزه سینما باید به خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش و عمارت باغ فردوس بروید. هم اتوبوس‌های BRT و هم ایستگاه مترو در نزدیکی آن قرار دارد.

محبوب‌ترین بلیط هواپیما تهران

بلیط هواپیما مشهد به تهران

بلیط هواپیما کیش به تهران

بلیط هواپیما اصفهان به تهران

بلیط هواپیما شیراز به تهران

بلیط هواپیما بندرعباس به تهران

بلیط هواپیما اهواز به تهران

بلیط هواپیما قشم به تهران

بلیط هواپیما یزد به تهران

بلیط هواپیما کرمان به تهران

محبوب‌ترین هتل‌های تهران

هتل اسپیناس پالاس تهران

هتل استقلال تهران

هتل انقلاب تهران

هتل بزرگ تهران

هتل کوثر تهران

هتل ولیعصر تهران

هتل پاریز تهران

هتل پامچال تهران

هتل ورنوس تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *