باغ فردوس تهران

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

باغ فردوس تهران در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران به نام شمیرانات قرار دارد و که بیش از صد سال پیش در زمان قاجار ساخته شده است.

در ابتدا اقامتگاه خاندان سلطنتی قاجار بود و بعدها در دوران پهلوی به مرکز دانشگاهی تبدیل شد. پس از انقلاب اسلامی به عنوان موزه سینمای ایران شناخته شد و به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شد.

باغ فردوس تهران | میزبان بلیط

تاریخچه باغ فردوس تهران

باغ فردوس در حدود 130 سال پیش و در دوره قاجار در نزدیکی تجریش ساخته شد. فردوس به معنای بهشت است و به خاطر همین نام قنات مهمی که در باغ قرار دارد نام آن را فردوس گذاشته‌اند.

یک عمارت دو طبقه در وسط باغ وجود دارد. این عمارت در طول سال‌ها کارکردهای بسیار متفاوتی از دبیرستان تا مرکز فرهنگی و هنری را تجربه کرده است.

سرانجام در سال 1336 دکتر افشار یزدی به تدریج این باغ و املاک اطراف را خریداری کرد و در سال 57 این مکان را به فرهنگسرا تبدیل کرد. این مکان از سال 1381 به عنوان موزه سینمای ایران فعالیت می‌کند.

موقعیت مکانی به باغ فردوس

باغ فردوس در انتهای خیابان ولی عصر نزدیک به تجریش قرار دارد. موزه زمان، باغ موزه هنر ایران، بازار تجریش، مرکز خرید ارگ، مجموعه سعد آباد، مرکز خرید پالادیوم و امامزاده صالح از جمله مکان‌های نزدیک به باغ فردوس هستند.

رستوران‌های نزدیک به باغ فردوس

رستوران کنزو، رستوران گیلانه، رستوران لاپولو، فود کورت پالادیوم، فست فود باماهاس و برگرلند از معروفترین رستوران‌های نزدیک به باغ فردوس می‌باشند.

هتل‌های نزدیک به باغ فردوس

باغ فردوس تهران در قسمت شمالی شهر تهران قرار دارد و نزدیکترین هتل به آن مهمانپذیر جاده ابریشم است. سایر اقامتگاه‌های نزدیک به آن شامل هتل دیاموند، هتل مدیا، هتل برج سفید و هتل بلوط هستند.

سؤالات مرتبط با باغ فردوس تهران

بهای بلیط برای دیدن باغ فردوس تهران 3 هزار تومان می‌باشد.

از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 19 می‌توانید از باغ فردوس بازدید کنید و روزهای جمعه از 14 تا 18 قابل بازدید می‌باشد. روزهای شنبه و ایام سوگواری تعطیل است.

برای رفتن به باغ فردوس باید به خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش و عمارت باغ فردوس بروید. هم اتوبوس‌های BRT و هم ایستگاه مترو در نزدیکی آن قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *