جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا که در سفرهایتان آن‌ها را باید مشاهده کنید در میزبان بلیط به صورت کامل آورده شده است و پشتیبانان سایت در هر ساعت از شبانه روز آماده راهنمایی شما هستند.

جاهای دیدنی آنتالیا را در اینجا مشاهده کنید

از جاهای تفریحی آنتالیا تا بازارها و مکان‌های تاریخی آنتالیا را در اینجا مشاهده کنید

برج ساعت آنتالیا

منطقه کالیچی آنتالیا

آکواریوم آنتالیا

غار کارائین آنتالیا

آنتالیا از شهرهای مهم و گردشگری کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد.

شهر آنتالیا در سمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر قورقودالی محدود شده است.

بهترین جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا بسیار گسترده و متنوع می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به برج ساعت، منطقه کالیچی، آکواریوم، غار کارائین، تونک تپه، آبشارهای دودن، ساحل کنیالتی، موزه باستان شناسی، ساحل لارا و بازار قدیمی آنتالیا  اشاره کرد.

برج ساعت که قدمت آن به قرن 19 میلادی باز می‌گردد دارای بنایی از سنگ‌هایی تراشیده شده می‌باشد. این برج تنها بازمانده‌ از 80 برجی است که در گذشته اطراف شهر آنتالیا ساخته شده بودند.

منطقه کالیچی دارای قدمتی متعلق به دوره‌ رومیان باستان است و جذابیت عمده آن به دلیل ترکیب معماری قدیم و مدرن است. این منطقه توسط صخره‌ها بنا نهاده شده است و به همین دلیل کوچه های کالیچی مارپیچی شکل و باریک هستند.

آکواریوم آنتالیا در 70 متری ساحل کنیالتی در غرب آنتالیا قرار دارد و این آکواریوم با 131 متر طول و 3 متر عرض دارای بزرگ‌ترین تونل زیر آبی جهان و گونه‌های مختلف آبزیان است. این آکواریوم دارای رستوران و کافه و تفریحات متنوع می‌باشد.

غار کارائین در 27 کیلومتری شهر آنتالیا و شرق کوه چان واقع شده است. این مکان دارای یک ورودی مجزا است که با نور خورشید روشن می‌شود و در ادامه به 3 تالار بهم پیوسته منتهی می‌گردد. در داخل غار، یک موزه کوچک در کنار درب ورودی این غار قرار دارد که برخی از آثار باستانی که قدمت آنها به 160 هزار سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد را به نمایش می‌گذارد.

تونک تپه در محله لیمان و در کمربندی آنتالیا قرار گرفته است که دارای 618 متر ارتفاع می‌باشد. این تپه امکانات بسیار کامل و مناسبی را برای کوه نوردی و دیگر تفریحات کوهستانی دارد و در بالای تپه یک رستوران گردان موجود است.

آبشارهای دودن در آنتالیا مجموعه‌ای از آبشارهای زیبا هستند که تنها ۲۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. آبی که در گودال وارساک به زمین می‌رود پس از طی ۲ کیلومتر در آبریز آبشار بیرون آمده و آبشار زیبای دودن را بوجود می‌آورد.

ساحل کنیالتی در آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مناطق تفریحی در این شهر به شمار می‌رود و ساحلی بسیار تمیز و درخشان به همراه امکانات رفاهی بسیار مناسب می‌باشد. یکی از ویژگی‌های ساحل کنیالتی در آنتالیا کوه‌های قهوه‌ای و سیاهی است که در قسمت غربی ساحل واقع شده‌اند.

موزه باستان شناسی آنتالیا دارای گنجینه‌هایی مربوط به دوران‌های مختلف حکومت عثمانی، رومیان و یونانیان می‌باشد. این موزه با مساحت 7000 مترمربع بیش از 5000 آثار باستانی و بسیار ارزشمند را در دل خود نگه داشته است. این موزه دارای ۱۴ تالار بوده که ۱۳ تالار این موزه در فضای بسته قرار دارند و یک گالری آن در محیط باز است.

ساحل لارا مانند ساحل کنیالتی یکی از تمیزترین سواحل ماسه‌ای دریای مدیترانه است که محل قرار گیری هتل‌ها در این منطقه به گونه‌ای است که با ساحل لارا آنتالیا فاصله بسیار کمی دارند و مسافران به راحتی می‌توانند به ساحل و رستوران‌های اطراف آن دسترسی داشته باشند.

بازار قدیمی آنتالیا یکی از شلوغ‌ترین بازارهای این شهر است که در آن می‌توانید اقلام و وسایل متنوعی اعم از جواهرات، پوشاک، ظروف، خوراکی‌ها و انواع پارچه‌ها را پیدا کنید.

سوالات متداول در رابطه با جاهای دیدنی آنتالیا

از بهترین جاهای دیدنی آنتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
-موزه باستان شناسی؛
-منطقه کالیچی؛
-ساحل لارا؛
-بندر قدیمی آنتالیا؛
-تونک تپه؛
-آبشارهای دودن؛
-ساحل کنیالتی؛
-برج ساعت؛
-غار کارائین؛
-آکواریوم؛
-بندر قدیمی؛
چشمه‌های کارست.

بهترین مراکز خرید آنتالیا عبارتند از:
-مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا؛
-اوت لت دیپو؛
-مرکز خرید تراسیتی؛
-مرکز خرید میگروس؛
-مرکز خرید مارک؛
-بازار قدیمی؛
-مرکز خرید شیمال؛
-مرکز خرید لاورا.

بهترین رستوران‌های آنتالیا عبارتند از:
-رستوران سون مهمت (7 Mehmet)؛
-رستوران سراسر (Seraser)؛
-رستوران وانیلا لانژ (Vanilla Lounge)
-رستوران آرما (Arma)؛
-رستوران هتل اوتانتیک (Otantik)؛
-رستوران هتل پاتیو بیستو (Patio Bistro)؛
-رستوران هتل آسکا لارا (Aska Lara)؛
-رستوران لارزوتا (La Rosetta)؛
-رستوران حافظ آنتالیا (Hafez).

محبوب‌ترین پروازهای داخلی

بلیط هواپیما تهران به مشهد

بلیط هواپیما اصفهان به مشهد

بلیط هواپیما تهران به کیش

بلیط هواپیما اصفهان به کیش

بلیط هواپیما مشهد به تهران

بلیط هواپیما مشهد به اصفهان

بلیط هواپیما شیراز به تهران

بلیط هواپیما اهواز به تهران

بلیط هواپیما بندرعباس به تهران

محبوب‌ترین پروازهای خارجی

بلیط هواپیما تهران به نجف

بلیط هواپیما تهران استانبول

بلیط هواپیما تهران به دبی

بلیط هواپیما تهران به آنکارا

بلیط هواپیما تهران به دوحه

بلیط هواپیما تهران به مسقط

بلیط هواپیما تهران به کویت

بلیط هواپیما تهران به بغداد

بلیط هواپیما تهران به ایروان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *