فرودگاه بین‌المللی اهواز

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

فرودگاه بین‌المللی اهواز از مهمترین فرودگاه‌های جنوب ایران است و تمامی پروازهای داخلی و خارجی از طریق شرکت‌‌های هوایی در آن انجام می‌شود. این فرودگاه با کد یاتا AWZ مشخص می‌گردد و دارای باندی به عرض ۴۵ متر و طول آن به ۳۴۰۰ متر است.

فرودگاه بین‌المللی اهواز | میزبان بلیط

درباره فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز در سال ۱۳۴۲ شمسی توسط شرکت ملی نفت ایران با باندی به طول ۱۳۷۰ متر و با عرض ۳۰ متر ساخته شد. این فرودگاه در فضایی به وسعت 14500 متر مربع شامل 8000 مترمربع فضای ترمینال پروازهای داخلی و 6500 متر مربع فضای ترمینال پروازهای خارجی بنا شده است.

پروازهای داخلی و خارجی از طریق ایرلاین‌های مختلفی نظیر هواپیمایی ایران­ ایر، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی کاسپین، هواپیما ایران ایرتور، هواپیمایی آتا، هواپیمایی کیش ­ایر، هواپیمایی کارون، هواپیمایی قشم ­ایر، هواپیمایی تابان و هواپیمایی زاگرس از طریق آن انجام می‌شود.

از مسیرهای پر تردد فرودگاه اهواز می‌توان به پرواز اهواز به مشهد و پرواز اهواز به تهران اشاره کرد که روزانه توسط ایرلاین‌های مختلف انجام می‌گیرد.

موقعیت مکانی فرودگاه اهواز

فرودگاه اهواز در اطراف شهر اهواز  و در بلوار پاسداران واقع شده است و فاصله آن با مرکز شهر 11 کیلومتر می‌باشد. از مرکز شهر با تاکسی و اتوبوس می‌توانید به فرودگاه دسترسی پیدا کنید.

ترمینال‌های فرودگاه اهواز

این فرودگاه دارای دو ترمینال می‌باشد که این ترمینال‌ها عبارتند از:

1-ترمینال پروازهای داخلی: این ترمینال با مساحت ۸۰۰۰ مترمربع میزبان پروازهای ورودی و خروجی داخلی است.

2-ترمینال پروازهای خارجی: این ترمینال در فضایی به مساحت ۶۵۰۰ مترمربع بنا شده و میزبان پروازهای بین‌‌المللی است.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه اهواز

نزدیکترین هتل‌ها به فرودگاه اهواز شامل هتل اکسین(با فاصله 1 کیلومتر و 400 متر)، هتل ایرانیکا(با فاصله 2 کیلومتر و 800 متر) و هتل آپارتمان هدیه(با فاصله 8 کیلومتر و 100 متر) می‌باشد.

رستوران‌های نزدیک به فرودگاه اهواز

نزدیکترین رستوران‌ها به فرودگاه اهواز شامل رستوران کوهرنگ(با فاصله 2 کیلومتر و 300 متر) و رستوران کلید طلایی(با فاصله 3 کیلومتر و 100 متر) می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *