معرفی فرودگاه شهید مدنی تبریز

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

فرودگاه شهید مدنی تبریز یکی از بزرگترین فرودگاه‌های ایران می‌باشد که علاوه بر پروزاهای داخلی، پروازهای بین‌المللی بویژه به اروپا و آسیای میانه را پوشش می‌دهد.

این فرودگاه در زمینی به مساحت 420 هکتار قرار گرفته است و روزانه حدود 44 پرواز داخلی و شش پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شود.

فرودگاه شهید مدنی تبریز | میزبان بلیط

درباره فرودگاه بین‌المللی تبریز

این فرودگاه در سال 1329 با یک باند خاکی فعالیتش را آغاز کرد و در سال 1335 تبدیل به فرودگاهی مجهز شد. اولین پرواز بین‌‍المللی این فرودگاه در سال 1356 به مکه انجام شد و در سال 1370 به شکل رسمی به عنوان فرودگاه بین‌المللی شناخته شد. در سال 1378 توانست به عنوان یکی از فرودگاه‌های درجه یک کشور شناخته شود.

موقعیت فرودگاه بین‌المللی تبریز

این فرودگاه در بزرگراه شهید بابایی(میدان شهید مدنی) قرار دارد و با خودرو تا مرکز شهر 20 دقیقه فاصله هست. اتوبوس‌های شهری از بازار تبریز به فرودگاه خدمت رسانی می‌کند. علاوه بر این، تاکسی فرودگاه نیز به صورت شبانه روزی به مسافران سرویس دهی می‌کند.

ترمینال‌های فرودگاه بین‌المللی تبریز

فرودگاه بین‌المللی تبریز دارای دو ترمینال می‌باشد که عبارتند از:

1-ترمینال پروازهای داخلی: در این ترمینال، مسیرهای پرواز تبریز تهران، پرواز تبریز مشهد، پرواز تبریز اصفهان، پرواز تبریز شیراز، پرواز تبریز اهواز، پرواز تبریز بندرعباس، پرواز تبریز ماهشهر، پرواز تبریز کیش و پرواز تبریز عسلویه انجام می‌شود.

2-ترمینال پروازهای بین‌المللی: در این ترمینال، مسیرهای پرواز تبریز استانبول، پرواز تبریز دبی، پرواز تبریز هامبورگ، پرواز تبریز ارزروم، پرواز تبریز دمشق، پرواز تبریز بغداد، پرواز تبریز مدینه، پرواز تبریز جده، پرواز تبریز غازی عینتاب، پرواز تبریز باکو، پرواز تبریز نجف، پرواز تبریز تفلیس و پرواز تبریز وان انجام می‌شود.

ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه بین‌المللی تبریز

ایرلاین هایی که به صورت فعال در فرودگاه بین‌المللی تبریز پروازهای داخلی و خارجی انجام می‌دهند عبارتند از:
شركت هواپيمایی ایران ایر؛
شركت هواپيمایی ایران ايرتور؛
شركت هواپيمایی آتا؛
شركت هواپيمایی آسمان؛
شركت هواپيمایی کیش؛
شركت هواپيمایی ماهان؛
شركت هواپيمایی قشم ایر؛
شركت هواپيمایی کاسپین؛
شركت هواپيمایی زاگرس؛
شركت هواپيمایی معراج؛
شرکت هواپیمایی ترکیش.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه بین‌المللی تبریز

از هتل‌هایی که از فرودگاه بین‌المللی تبریز می‌توان به آن‌های دسترسی آسان پیدا کرد شامل هتل دریا(14 دقیقه)، هتل سینا(17 دقیقه)، هتل سهند(18 دقیقه)، هتل تبریز(20 دقیقه) و هتل آپارتمان بهبود(20 دقیقه) می‌شود.

رستوران‌های نزدیک به فرودگاه بین‌المللی تبریز

در سالن اصلی فرودگاه، رستوران و کافی شاپ قرار دارد. رستوران با ارائه انواع غذاها آماده پذیرایی از مسافران می‌باشد. همچنین کافی شاپ فرودگاه صبحانه، انواع فست فود و نوشیدنی ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *