پارک کوهسنگی مشهد

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

پارک کوهسنگی مشهد یکی از مکان‌های تفریحی مشهد است که هر سال گردشگران زیادی از آنجا بازدید می‌کنند.

این جاذبه گردشگری منطقه‌ای کوهستانی می‌باشد که از امکانات رفاهی و تفریحی نظیر رستوران، کافه، سالن آمفی تئاتر، زمین‌های ورزشی، شهر بازی، باغ پذیرایی و … برخوردار است.

برای خرید بلیط هواپیما مشهد یا رزرو هتل‌های مشهد یا رزرو تورهای مشهد می‌توانید به میزبان بلیط مراجعه کنید.

پارک کوهسنگی مشهد | میزبان بلیط

معرفی پارک کوهسنگی مشهد

پارک کوهسنگی از کوه‌های تاریخی مشهد می‌باشد که پس تاجگذاری شاه عباس صفوی دارای اهمیت زیادی شد. همچنین در سال 1284 هجری شمسی، ناصرالدین شاه قاجار از این مکان دیدن کرد. در سال 1318 هجری شمسی، مهندسان آلمانی با احداث ساختمانی دو طبقه، جدول‌کشی، نرده‌کشی و گل‌کاری به‌ پارک طبیعی تبدیل کردند.

این پارک در میان دو کوه کم‌ ارتفاع سنگی بینالود واقع شده است که از بالا به‌ شکل مثلث با ارتفاعات سنگی دیده می‌شود. به همین دلیل نام آن کوهسنگی گذاشته شده است. همچنین مسیر پلکانی برای دسترسی به قله کوه‌ها وجود دارد که دارای چشم انداز بی نظیری از حرم مطهر امام رضا(ع) و شهر مشهد است.

این پارک از هفت باغ با نام‌های باغ آرامگاه، باغ سنگی، باغ فرهنگی، باغ طبیعی، باغ تفریحی، باغ پذیرایی و باغ ورزشی تشکیل شده است. باغ آرامگاه شامل آرامگاه‌های میرزا ابراهیم رضوی، شیخ اسدالله یزدی، آقا میرزا عسگر رضوی و شیخ سیف الله ایسی می‌شود.

باغ سنگی شامل کوهسنگی و آبشار است و باغ فرهنگی از موزه بزرگ خراسان، مجموعه کودک و آینده، آمفی تئاتر روباز و نمازخانه تشکیل شده است. همچنین باغ طبیعی دریاچه‌‌ها را در برگرفته است.

باغ تفریحی مکانی برای درشکه سواری و دوچرخه سواری باشد و در باغ ورزشی از امکانات ورزشی متنوعی برخوردار است. همچنین در باغ پذیرایی رستوران‌های سنتی، فست فود، کافه‌ها و سالن جشن‌ها قرار دارند.

موقعیت مکانی پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی در بلوار کلانتری و خیابان ابوذر غفاری 37 قرار گرفته است. برای دسترسی به پارک کوهسنگی می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی اتوبوس و مترو استفاده کنید. پارک کوهسنگی با حرم امام رضا(ع) تنها 6 کیلومتر و 500 متر فاصله دارد و در نزدیکی این پارک جاذبه‌های گردشگری آرامگاه نادرشاه افشار و خانه ملک قرار دارد.

هتل‌های نزدیک به پارک کوهسنگی

هتل لاله، هتل پارسیان، هتل بهارستان، هتل گل گندم، هتل هما، هتل بهمن، هتل آسیا، هتل قصر طلایی، هتل حلما و هتل جواهر شرق از نزدیکترین هتل‌ها به پارک کوهسنگی می‌باشند.

رستوران‌های نزدیک به پارک کوهسنگی

رستوران طریقت، رستوران گلپونه، رستوران کلبه بوفالو، رستوران بشقاب داغ، رستوران افرند، کافه رستوران تاک، رستوران ساران و رستوران کادوس از نزدیکترین رستوران‌ها به پارک کوهسنگی می‌باشند.

سؤالات متداول در رابطه با پارک کوهسنگی مشهد

آدرس دقیق پارک کوهسنگی عبارتست از: مشهد، بلوار کلانتری، انتهای خیابان کوهسنگی.

در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از پارک کوهسنگی بازدید نمایید. امکانات تفریحی پارک، هر روز از ساعت 9 صبح تا 2 بامداد باز هستند.

بازدید از پارک کوهسنگی رایگان می‌باشد و نیاز به پرداخت ورودی ندارد. ولی برای بازدید از موزه باید 20 هزار تومان پرداخت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *