کاخ گلستان تهران

تصور سفر به تهران بدون بازدید از قدیمی‌ترین بنای تاریخی شهر، کاخ نفس گیر و باشکوه گلستان غیرممکن است.

کاخ گلستان در سال 2013 نامزد و سپس عنوان میراث جهانی یونسکو را به خود اختصاص داد.

برای خرید بلیط هواپیما تهران یا رزرو هتل‌های تهران یا رزرو تورهای تهران می‌توانید به میزبان بلیط مراجعه کنید.

کاخ گلستان تهران | میزبان بلیط

تاریخچه کاخ گلستان تهران

داستان کاخ گلستان با ساخت ارگ تهران در قرن شانزدهم در زمان صفویه آغاز می‌شود. دیوارهای گلی کاهگلی این ارگ چندین بنای سلطنتی را در بر گرفته بود که کاخ گلستان یکی از آنها بود. ارگ تا سال 1794 در میان سلسله‌های صفوی و زندیه بود.

سپس محمدخان شاه اول قاجار، تهران را به عنوان پایتخت امپراتوری ایران انتخاب کرد. کاخ گلستان اقامتگاه رسمی شاه شد و شاه آن را بازسازی کرد و با ساختمان‌های جدید تکمیل کرد.

کاخ گلستان در دوران پهلوی محل برگزاری مراسم و پذیرایی‌های رسمی بود. رضاشاه که به شدت به نوسازی و رشد ایران اعتقاد داشت، در بین سال‌های 1925 تا 1945 برخی از ساختمان‌های آن را ویران کرد. کاخ قدیمی با ظاهر جدید شهر در حال توسعه مطابقت نداشت. با این حال، امروزه ما خوش شانس هستیم که شاهد ساخت و ساز باقی مانده، متشکل از 17 ساختمان، موزه و سالن هستیم.

درباره کاخ گلستان

این کاخ 53000 متر مربع مساحت دارد و دوره‌های مختلف تاریخ ایران را به نمایش می‌گذارد. با وجود اینکه بخش عمده کاخ متعلق به دوره قاجار است، هر گوشه از مجموعه منحصر به فرد به نظر می‌رسد و تاریخ خاص خود را برای گفتن دارد. تخت مرمر، تالار درخشان، تالار عاج، تالار آینه، تالار الماس از جمله نقاط اصلی کاخ هستند.

به جز فضای داخلی کاخ گلستان، می‌توانید از موزه هدایا با آثار کمیاب، نمایشگاه نقاشی‌های اروپایی و ایرانی و آرشیو عکس‌های قدیمی را بازدید کنید.

موقعیت مکانی کاخ گلستان

کاخ گلستان در مرکز قدیم تهران و در فاصله چند قدمی ایستگاه مترو پانزده خرداد واقع شده است. در اطراف کاخ مکان‌های گردشگری پرطرفداری وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازار بزرگ، موزه ملی ایران، باغ نگارستان، کاخ مسعودیه، موزه جواهرات ملی و … اشاره کرد. 

هتل‌های نزدیک به کاخ گلستان

کاخ گلستان به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر دارای دسترسی به هتل‌های زیادی می‌‎باشد. هتل بوتیک حنا لوکس‌ترین و نوسازترین هتل در قلب تهران می‌تواند بهترین انتخاب باشد. اگر قصد سفری مقرون به صرفه دارید، هتل مهر، هتل آرین و هتل ثامن از گزینه‌های مناسب هستند.

رستوران‌های نزدیک به کاخ گلستان

پس از بازدید از کاخ گلستان بهترین گزینه برای صرف ناهار، پیاده روی به بازار بزرگ است؛ بهترین مکان برای تجربه فضای اصیل و البته امتحان کردن غذاهای سنتی. مثلاً شرف‌الاسلام یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های بازار است که کباب ایرانی را با برنج سرو می‌کند. همچنین می‌توانید کافه افسانه‌ای ملک را در خیابان کوشک مصری امتحان کنید یا قهوه‌خانه‌های دنج و مدرن زیادی مانند کافه راش پیدا کنید.

سوالات مرتبط با کاخ گلستان تهران

هزینه بازدید از کاخ گلستان تهران چقدر می‌باشد؟

قیمت بلیت کاخ گلستان برای ورود 2500 تومان است که این مبلغ برای اتباع خارجی 15 هزار تومان می‌باشد.

چه ساعاتی می‌توان از کاخ گلستان تهران دیدن کرد؟

بهار و تابستان از ساعت 9:30 لغایت 18:30 می‌توان از کاخ گلستان بازدید کرد و در  پاییز و زمستان از ساعت 9 لغایت 17:00 امکان بازدید می‌باشد.

کاخ گلستان در این ایام تعطیل خواهد بود:
– رحلت امام خمینی(ره) / 14 خرداد؛
– شهادت حضرت علی (ع) / 21 رمضان؛
– تاسوعای حسینی / 9 محرم؛
– عاشورای حسینی / 10 محرم؛
– اربعین حسینی / 20 صفر؛
– رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) / 28 صفر؛
– شهادت امام جعفرصادق (ع) / 25 شوال؛
– روز طبیعت(جشن سیزده به در)/13 فروردین.

امکان دسترسی به کاخ گلستان تهران چگونه می‌باشد؟

کاخ گلستان در مرکز شهر تهران واقع شده است و به راحتی می‌توان به آنجا دسترسی پیدا کرد. این کاخ دارای دو ورودی به ترتیب زیر می‌باشد:
-ضلع جنوبی میدان امام خمینی، خیابان ناصر خسرو، روبروی کوچه مروی، ورودی سردر باب عالی.
-ورودی 2: ورودی میدان پانزده خرداد.

جهت دسترسی به کاخ گلستان از ایستگاه‌های متروی میدان 15 خرداد(میدان ارگ) و میدان امام خمینی(میدان توپخانه) استفاده نمائید. پایانه‌های اتوبوسرانی میدان امام خمینی و قورخانه نیز برای این منظور در دسترس می‌باشند.


بلیط هواپیما مشهد به تهران


بلیط هواپیما شیراز به تهران


بلیط هواپیما اهواز به تهران


بلیط هواپیما تبریز به تهران


بلیط هواپیما اصفهان به تهران


بلیط هواپیما بندرعباس به تهران


بلیط هواپیما کیش به تهران


بلیط هواپیما کرمان به تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *