سردر باغ ملی تهران

سردر باغ ملی تهران از میراث‌های فرهنگی و تاریخی مهم کشور است که بنای آن متعلق به خاندان سلطنتی قاجار است. این اثر دارای طراحی تلفیقی از سبک معماری ایرانی و اروپایی می‌باشد که به سبک معماری آن دوره در کاشی‌کاری و کلاه فرنگی بنا شده است.

برای خرید بلیط هواپیما تهران یا رزرو هتل‌های تهران یا رزرو تورهای تهران می‌توانید به میزبان بلیط مراجعه کنید.

سردر باغ ملی تهران | میزبان بلیط

تاریخچه سردر باغ ملی تهران

سردر باغ ملی در دوره فتحعلی شاه قاجار در میدان مشق بنا شد و در سال‌های 1301 تا 1304 توسط حسین‌علی‌بیک تهرانی به دستور رضا شاه پهلوی نوسازی شد. قبل از بنای برج آزادی، این دروازه به عنوان نماد شهر تهران شناخته می‌شد.

میدان مشق با 400 متر طول و 400 متر عرض از بزرگترین میدان‌های نظامی بوده است که نظامیان در آن مستقر بوده‌اند. در 12 مهر 1377، سر در باغ ملی با شماره 2130 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ویژگی‌های سردر باغ ملی تهران

سردر باغ ملی دارای گذرگاهی بزرگ از میان و دو پیاده‌رو در طرفین است. در نمای خارجی آن نقوش کاشی‌کاری شده با نقش دو شیر، پلنگ، شیر و خورشید، اشعاری از ندیم الملک، تیربار و گلوله‌های توپ نمایان می‌باشد.

نمای داخلی دارای نقوشی از صحنه تسخیر تهران در کودتای 1299 در نزدیکی دروازه و برج و باروهای تهران، نگاره تمام قد سربازان لژیون قزاق، مسلسل و نقوش فرشته پیروزی که کم و بیش از حجاری‌های طاق بستان اقتباس گردیده‌ است.

موقعیت مکانی سردر باغ ملی تهران

سردر باغ ملی در ضلع شمالی خیابان امام خمینی، در ضلع شرقی وزارت امور خارجه و در ضلع غربی موزه پست و تلگراف قرار دارد. خط یک مترو تهران(تجریش – کهریزک) و خط دو مترو(فرهنگسرا – صادقیه)، در ایستگاه مترو امام خمینی (ره) در نزذیکی آن قرار گرفته است. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌هایی که به میدان امام خمینی (ره) و پایانه فیاض‌بخش یا پایانه قورخانه تردد می‌کنند، استفاده کنید.

رستوران‌های نزدیک به سردر باغ ملی تهران

رستوران و تالار فرهنگ، رستوران آذربایجان، رستوران سنگلج، رستوران کاخ، رستوران آستانه اشرفیه، چلوکبابی شایسته و کافه رستوران سپه از نزدیک‌ترین رستوران‌های سردر باغ ملی تهران است.

هتل‌های نزدیک به سردر باغ ملی تهران

هتل گلستان، هتل بزرگ بین‌المللی فردوس، هتل اخوت، هتل امیرکبیر، هتل نیکان، هتل حافظ، هتل فارس، هتل سهند، هتل میلاد و هتل ارس از نزدیک‌ترین هتل‌های سردر باغ ملی تهران است.

سوالات مرتبط با سردر باغ ملی تهران

بازدید از سردر باغ ملی هیچ هزینه‌ای ندارد و به صورت رایگان از آن دیدن نمایید.

در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید از سردر باغ ملی بازدید نمایید.

با استفاده از متروی خط 1 و خط 2 تهران به راحتی می‌توانید به سردر باغ ملی دسترسی پیدا کنید. این خطوط هر دو در میدان مشق یا میدان امام خمینی (ره) ایستگاه دارند. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌هایی که به میدان امام خمینی (ره) و پایانه فیاض‌بخش یا پایانه قورخانه تردد می‌کنند، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *