شهر زیرزمینی کاریز کیش

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

شهر زیرزمینی کاریز کیش با قدمت 2500 سال پیش، نمونه باشکوهی از قنات وسیع جزیره کیش در جنوب ایران است.

این سازه زیرزمینی با ویژگی‌های خاصی مانند مرجانی بودن در طبیعت، جریان آب شیرین، دمای خنک، فسیل‌های باستانی و غیره آن را به یکی از مهمترین جاذبه‌های ایران تبدیل کرده است.

شهر زیرزمینی کاریز کیش | میزبان بلیط

معرفی شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کاریز با نام‌های مختلفی مانند قنات کیش، کانال کیش و کاریز کیش نیز شناخته می‌شود. این شهر زیرزمینی، یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی جزیره کیش است که قدمت آن ۲۵۰۰ سال تخمین زده می‌شود.

این مجموعه در هیچ نقطه‌ای از تاریخ هرگز شهری تاریخی نبوده و در واقع شبکه‌ای از کانال‌های زیرزمینی است که برای هدایت آب استفاده می‌شده است.

موقعیت مکانی شهر زیرزمینی کاریز

کاریز کیش در میرمهنا، میدان المپیک جزیره کیش واقع شده است. از جاذبه‌های نزدیک آن می‌توان به شهر باستانی حریره، مجموعه پارک دلفین‌ها و برخی از سواحل کیش اشاره کرد.

تاریخچه شهر زیرزمینی کاریز

کاریز در واقع به معنای قنات است. قنات‌های کنده کاری شده در ایران را می‌توان به 6000 سال قبل جستجو کرد. از این رو تنها ادعا نخواهد بود که بگوییم این هنر قبل از هر چیز ابداع ایرانیان بوده است.

سال‌ها پیش، زمانی که کاریز کیش در آستانه نابودی کامل قرار داشت و در آستانه فراموشی کامل بود، مهندس حاجی حسینی، ایرانی مقیم آلمان، پس از 32 سال تصمیم گرفت به ایران بازگردد. تصمیم او عمدتاً تحت تأثیر انگیزه او برای بازسازی این مجموعه بود. او برای پروژه خود بودجه خصوصی داشت و پروژه را در سه فاز تعریف کرد. با تلاش او کاریز کیش که مدت‌ها به فراموشی سپرده شده بود به مکانی گردشگری پربازدید تبدیل کرد.

در بالای این مجموعه، رستوران سنتی، بازاری کوچک و موزه ساخته شده است. کارفرمایان این مجموعه بر این باورند که این مجموعه توانایی بالایی برای شهرت جهانی دارد. برای پیدایش چنین نظری دو دلیل وجود دارد: اول اینکه در قلب یکی از معروف‌ترین جزایر خلیج فارس قرار دارد. ثانیاً این تنها سازه دست ساز بشر با مرجان و صدف طبیعی است.

معماری شهر زیرزمینی کاریز

طول آن 15 کیلومتر، عرض آن 10000 متر مربع و عمق آن 14 متر است. واقعیتی جالب در مورد این قنات زیرزمینی باشکوه این است که توسط تجهیزات اولیه ساخته شده است. این قنات تا مدت‌ها منبع جذابی برای گردشگران نبود تا اینکه در سال 1378 بازسازی آن انجام شد.

رستوران‌های نزدیک شهر زیرزمینی کاریز

رستوران کوه نور، رستوران فودلند، کافه رستوران ضیافه، رستوران رویال استار، فست فود چیچیز، رستوران باغ سنتی، فست فود پامادور و بسیاری رستوران‌های دیگر در نزدیکی شهر زیرزمینی کاریز هستند.

هتل‌های نزدیک شهر زیرزمینی کاریز

اگر می‌خواهید اقامتی مجلل در جزیره کیش در نزدیکی شهر زیرزمینی کاریز داشته باشید، هتل 5 ستاره مجلل داریوش بزرگ، هتل شایگان و هتل دریایی ترنج پیشنهاد می‌کنیم. هتل هلیا و هتل فلامینگو از هتل‌های 4 ستاره نزدیک به شهر زیرزمینی کاریز هستند.

اگر می‌خواهید اقامتی مقرون به صرفه در کیش در نزدیکی کاریز کیش داشته باشید، می‌توانیم هتل 3 ستاره پارسیان، هتل گاردنیا، هتل سان رایز، هتل لوتوس و هتل 2 ستاره تماشا را به شما پیشنهاد کنیم.

سؤالات متداول در رابطه با شهر زیرزمینی کاریز کیش

هزینه ورودی شهر زیرزمینی کاریز 20 هزار تومان است.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز شامل بلوار میرمهنا در حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور قرار دارد.

همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۰ شب می‌توانید از شهر زیرزمینی کاریز بازدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *