معرفی فرودگاه امام خمینی تهران

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران (IKA) مهمترین فرودگاه بین‌المللی ایران در پایتخت است. در جنوب غربی تهران واقع شده است و کلیه پروازهای بین‌المللی که وارد تهران می‌شوند را انجام می‌دهد. باند و ترمینال خروجی IKA اولین چیزی است که بیشتر گردشگران خارجی بعد از آمدن به ایران می‌بینند.

معرفی فرودگاه امام خمینی تهران | میزبان بلیط

تاریخچه فرودگاه امام خمینی تهران

ساخت فرودگاه امام خمینی در سال 1979 و درست قبل از انقلاب به رهبری طراحان آمریکایی آغاز شد. پس از انقلاب، این پروژه رها شد و بعدها توسط متخصصان داخلی مجدداً راه اندازی شد. این فرودگاه در 8 می 2004 افتتاح شد، اما به دلیل تغییرات مدیریتی، عملیات اجرایی در 28 اکتبر 2007 آغاز شد.

این فرودگاه با مساحت 14 هزار هکتار، دارای دو باند و میزبان چندین شرکت هواپیمایی ایرانی است. این فرودگاه پس از فرودگاه مهرآباد تهران و فرودگاه مشهد، سومین فرودگاه ایران از نظر تعداد کل مسافر است. بیشترین تردد مسیر پروازی فرودگاه شامل پرواز تهران به استانبول، پرواز تهران به دبی و پرواز تهران به نجف می‌شود.

این فرودگاه، پروازهایی را پشتیبانی می‌کند که توسط حدود 50 شرکت هواپیمایی بین‌المللی و ایرانی انجام می‌شود که اکثر آنها تهران را به استانبول (ترکیه) یا نجف (عراق) یا دبی (امارات متحده عربی) متصل می‌کند. فرودگاه امام خمینی دارای دو ترمینال فعال با یک ترمینال دیگر است که طی 1 تا 3 سال آینده افتتاح خواهد شد.

موقعیت مکانی فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در 30 کیلومتری جنوب غربی تهران و در نزدیکی شهرستان‌های رباط کریم و اسلامشهر قرار دارد. برای رسیدن به فرودگاه با ماشین شخصی مسافران می‌توانند از بزرگراه تهران – قم یا تهران – ساوه استفاده کنند.

از فرودگاه امام خمینی(ره) می‌توانید 30 دقیقه به حرم مطهر امام خمینی، 45 دقیقه به برج آزادی، 1 ساعت به برج میلاد و 1 ساعت و 20 دقیقه به پیست اسکی توچال برسید.

ایستگاه متروی فرودگاه امام خمینی(ره) با یک پل عابر پیاده به ترمینال فرودگاه متصل می‌شود. در حال حاضر بخش بین فرودگاه امام خمینی (ره) و ایستگاه شهر آفتاب فقط یک خط فاصله دارد و از ساعت 6.40 لغایت 13.20 فعالیت می‌کند. مدت زمان سفر 35 دقیقه و هزینه آن 75000 ریال می‌‎باشد.

امکانات فرودگاه امام خمینی

در ترمینال فرودگاه امام خمینی، مسافران هر چیزی را که برای ادامه سفرشان نیاز دارند، پیدا خواهند کرد. تاکسی و خدمات کرایه اتومبیل، صرافی، غرفه اپراتورهای تلفن همراه و دفاتر خطوط هوایی وجود دارد.

برای صرف میان وعده در زمان انتظار برای سوار شدن به هواپیما یا ترتیب دادن جلسه می‌توانید از یکی از کافه‌های فرودگاه استفاده کنید. کافه تهرون با منوی صبحانه و میان وعده‌های سبک، قهوه خانه شکلاتی امیر با انواع نوشیدنی‌ها و دسرها و فست فود ایرانی برگرلند وجود دارد.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، هتل 4 ستاره رمیس و هتل 5 ستاره رکسان در ساختمانی واقع شده‌اند که توسط پل عابر پیاده به ترمینال فرودگاه متصل می‌شوند. در هر یک از این هتل‌ها می‌توانید 3 یا 6 ساعت اقامت کوتاهی داشته باشید.

هتل‌ها این گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهند تا در صورت نیاز، زمانی را برای استراحت در طول سفر خود اختصاص دهید. اقامت 24 ساعته نیز در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *