معرفی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

همانطور که ممکن است شنیده باشید اصفهان را با نام «نصف جهان» می‌شناسند. این عبارت بسیاری از مسافران کنجکاو را به سوی خود می‌کشاند تا دیدنی‌های این شهر را ببینند.

بر این اساس، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان(IFN) با هدف ارائه خدمات مسافرتی و ارائه پروازها راه‌اندازی شد تا مسافران بتوانند با آسودگی بیشتری از این شهر تاریخی دیدن کنند.

معرفی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان | میزبان بلیط

درباره فرودگاه بین‌المللی اصفهان

با توجه به افزایش تقاضا سفر به اصفهان، در سال 1363 فرودگاه اصفهان برای ارائه پروازهای داخلی و خارجی شروع به کار کرد. اگرچه در ابتدا فرودگاه اصفهان بنا به شرایط و نیازهای زمانه به عنوان فرودگاه نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ پس از مدت کوتاهی عملاً وارد ناوگان هوایی کشور شد.

بر اساس قرارداد امضا شده بین ایران و فرانسه، مقرر شد یکی از تیم‌های طراحی و توسعه فرودگاه‌های جهان، توسعه فرودگاه اصفهان را بر عهده بگیرد. پس از آن، آمار تردد مسافران از این فرودگاه به 22 درصد افزایش یافته است.

از مسیرهای پرتردد فرودگاه اصفهان می‌توان پرواز اصفهان به مشهد، پرواز اصفهان به کیش، پرواز اصفهان به نجف، پرواز اصفهان به استانبول و پرواز اصفهان به دبی اشاره کرد.

موقعیت فرودگاه بین‌المللی اصفهان

فرودگاه اصفهان در شمال شرقی استان اصفهان قرار دارد و حدود 29 کیلومتر با مرکز شهر اصفهان فاصله دارد که یکی از مزایای این فرودگاه است که فاصله مناسب با شهر، مردم را از آلودگی صوتی ناشی از هواپیما در امان نگه می دارد.

ترمینال‌های فرودگاه بین‌المللی اصفهان

فرودگاه اصفهان دارای دو ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی است.

ترمینال شماره 1: پروازهای داخلی در این ترمینال انجام می‌شود و در آن سالن حمل و نقل چمدان، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران‌ها و اورژانس وجود دارد.
ترمینال شماره 2: این ترمینال پروازهای بین‌المللی را پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های این ترمینال می‌توان به اداره گذرنامه، دفتر زیارتی، گمرک، سالن ورودی، شعب بانک و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه اصفهان

ایرلاین‌هایی که از فرودگاه بین‌المللی اصفهان به عنوان مرکز پرواز استفاده می‌کنند عبارتند از:
هواپیمایی تابان؛
هواپیمایی ایران ایر؛
هواپیمایی ماهان؛
هواپیمایی کیش ایر؛
هواپیمایی قشم ایر؛
هواپیمایی معراج؛
هواپیمایی کارون؛
هواپیمایی زاگرس.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه اصفهان

در صورتی که بخواهید قبل از پرواز به اصفهان هتل خود را رزرو کنید، گزینه های بسیار متنوعی خواهید داشت. هتل سما اصفهان در نزدیکی فرودگاه اصفهان قرار دارد و از هتل‌های لوکس اصفهان می‌توان به هتل عباسی، هتل قصر منشی و هتل پارسیان کوثر اشاره کرد.

از هتل‌های 4 ستاره و مناسب اصفهان می‌توان به هتل عالی قاپو و هتل پیروزی اشاره کرد که هر دو آن‌های دارای دسترسی مناسب به مکان‌های تاریخی هستند. علاوه بر این، اگر به فکر اقامتگاه‌های کم هزینه هستید، هتل‌های ارزان قیمتی نظیر هتل صفوی، هتل اسپادانا، هتل اصفهان، هتل ملک، هتل سوئیت و … قابل رزرو هستند.

مکان‌های دیدنی نزدیک به فرودگاه اصفهان

اصفهان را به دلیل آثار باستانی مهمی که در خود جای داده است با نام «نصف جهان» می‌شناسند. مهم نیست که بخواهید برای اهداف گردشگری یا تجاری به اصفهان سفر کنید، بازدید از این مکان‌ها را از دست ندهید.

شما می‌توانید تاریخ را از طریق مکان‌هایی مانند سی و سه پل، کاخ هشت بهشت، کلیسای وانک و بسیاری موارد دیگر کشف کنید. پس تصمیم خود را بگیرید و پرواز ارزان خود را در میزبان بلیط رزرو کنید تا با ایران دوران گذشته و اصفهان آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *