کاخ هشت بهشت اصفهان

یکی از آثار باقی مانده از دوران صفویه کاخ هشت بهشت است که دارای دو طبقه در میان باغی بزرگ می‌باشد.

این بنا دارای چهار نمای مختلف می‌باشد و هر یک از زاویه‌ای خاص قابل مشاهده است.

برای خرید بلیط هواپیما اصفهان یا رزرو هتل‌های اصفهان یا رزرو تورهای اصفهان می‌توانید به میزبان بلیط مراجعه کنید.

کاخ هشت بهشت اصفهان | میزبان بلیط

موقعیت مکانی کاخ هشت بهشت اصفهان

یکی باغ‌ها در چهار باغ اصفهان کاخ هشت بهشت و باغ آن است. این بنای تاریخی دیدنی در ضلع غربی خیابان چهارباغ و روبروی خیابان شیخ بهایی قرار دارد. رسیدن به اینجا با وسایل حمل و نقل عمومی اتوبوس امکان‌پذیر است.

از دیگر جاذبه‌های نزدیک کاخ هشت بهشت می‌توان به میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو، دروازه قیصریه (بازار بزرگ) و مسجد امام اشاره کرد. در نتیجه، می‌توانید این مکان‌ها را برای بازدید بعد در نظر بگیرید.

تاریخچه کاخ هشت بهشت

شاه عباس، اولین پادشاه شاهنشاهی صفوی، اصفهان را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. یکی از تصمیمات او برای تبدیل اصفهان به شهری شایسته برای امپراتوری خود این بود که یک خیابان طویل به نام چهار باغ (چهار باغ) بسازد و باغ‌هایی در آن ایجاد کند. متأسفانه هیچ کدام از این باغ‌ها به جز باغ چهل ستون و باغ هشت بهشت باقی نمانده است.

کلمه هشت بهشت در زبان فارسی به معنای ورودی بهشت بوده است. کاخ هشت بهشت در سال 1669 ساخته شد و برای مدت طولانی “زیباترین کاخ جهان” نامیده می‌شد. در سال 1343 این باغ به وزارت فرهنگ و هنر ایران واگذار شد.

ساختار کاخ هشت بهشت

کاشی کاری‌های باشکوه کاخ هشت بهشت شامل انواع نقاشی‌های پرندگان، خزندگان و شکارچیان است. این عمارت دارای چهار نمای مختلف است که علیرغم شباهت‌هایشان همگی منحصربه‌فرد هستند. ممکن است به نظر برسد که نمای جلوی شمالی نمای اصلی است، اما حوض موجود در باغ حاکی از آن است که نمای اصلی نمای شرقی است.

این کاخ دو طبقه در ارتفاع 2 متری از سطح زمین ساخته شده است. دیوارهای طبقه اول شامل نقاشی‌ها و معماری برجسته می‌باشد. طبقه دوم اتاق‌ها، پنجره‌ها و درها را با طراحی قیچی به نمایش می‌گذارد.

در وسط سالن حوض مرمری به نام حوض مروارید قرار دارد. طراحی حوض به گونه‌ای است که آب مانند مروارید از سوراخ‌های آن تراوش می‌کند. این کاخ خانه هشت همسر شاه عباس بود. چهار نفر از آنها قبلاً در طبقه اول و چهار نفر دیگر در طبقه دوم زندگی می‌کردند.

کاخ هشت بهشت اصفهان | میزبان بلیط

رستوران‌های نزدیک به کاخ هشت بهشت

در اطراف کاخ هشت بهشت رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی قرار دارد که از جمله بهترین آ‌ن‌ها می‌توان به رستوران شهرزاد، رستوران قصر منشی، کافه رستوران همدم السلطنه، رستوران سنتی عتیق و کافه رستوران شمس العماره اشاره کرد.

هتل‌های نزدیک به کاخ هشت بهشت

در اطراف کاخ هشت بهشت هتل‌هایی نظیر هتل سپاهان، هتل ستاره، هتل جمشید، هتل عباسی، هتل پیروزی و هتل سفیر قرار دارند.

سوالات متداول در رابطه با کاخ هشت بهشت

آدرس کاخ هشت بهشت چیست؟

کاخ هشت‌ بهشت در پارک شهید رجایی، در خیابان باغ گلدسته واقع‌ شده است. برای دسترسی به این مکان می‌توانید از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی یا خودروی شخصی استفاده کنید.

چه ساعاتی می‌توان از کاخ هشت بهشت بازدید کرد؟

برای بازدید از کاخ هشت بهشت از ساعت ۹ تا ۱۷ می‌توانید به آنجا مراجعه کنید. 

هزینه بازدید از کاخ هشت بهشت چقدر می‌باشد؟

بهای بازدید از کاخ هشت بهشت برای گردشگران داخلی چهار هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۳۰ هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *