معرفی فرودگاه شهید دستغیب شیراز

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

فرودگاه بین‌المللی شیراز(SYZ) دومین فرودگاه پربازدید و مجهز ایران از نظر تجهیزات ناوبری و الکترونیکی پس از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) است. این فرودگاه، علاوه بر پروازهای داخلی، پروازهای بین‌المللی به ویژه به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را پوشش می‌دهد.

معرفی فرودگاه شهید دستغیب شیراز | میزبان بلیط

درباره فرودگاه شیراز

فرودگاه بین‌المللی شیراز در سال 1961 تأسیس شد و بعداً در سال 1966 این فرودگاه به عنوان فرودگاه بین‌المللی معرفی شد. با پایان یافتن طرح توسعه فرودگاه، ظرفیت فرودگاه به 10 میلیون مسافر در سال افزایش یافت.

این فرودگاه بعد از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مجهزترین فرودگاه ایران است. این تجهیزات شامل ناوبری و الکترونیک است که آن را به یک فرودگاه مسافربری و نظامی تبدیل می‌کند. همچنین این فرودگاه دارای 13 لاین و دو باند است.

موقعیت فرودگاه شیراز

فرودگاه بین المللی شیراز در قسمت جنوبی شیراز واقع شده است. از مرکز شهر حدود 13 کیلومتر فاصله دارد. از این رو مقبره حافظ (حافظیه)، نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک و ارگ کریم خان حدود 20 دقیقه با فرودگاه فاصله دارند. برای رسیدن به فرودگاه می‌توانید از مترو یا تاکسی استفاده کنید.

ترمینال‌های فرودگاه شیراز

این فرودگاه دارای 2 ترمینال مجزا می باشد.

ترمینال شماره 1 پروازهای داخلی را پشتیبانی می‌کند و در زمینی به مساحت 16000 متر مربع ساخته شده است.

ترمینال شماره 2 به پروازهای بین‌المللی اختصاص دارد. این ترمینال شامل خدماتی مانند سالن عمومی، بخش کنترل گذرنامه، بخش کنترل گمرک، سالن بار، سالن حمل و نقل و اطلاعات پرواز است.

همچنین شایان ذکر است فرودگاه شیراز خدمات CIP را ارائه می‌دهد. این خدمات شامل:
انتقال از پله‌های هواپیما به ایستگاه و بالعکس؛
انجام ترددهایی مانند دریافت کارت پرواز؛
تخصیص صندلی مناسب و تحویل اثاثیه و وسایل سفر؛
میزبانی از مهمانان و همراهان در طول توقف و هر آنچه برای پرواز شما لازم است.

ایرلاین‌های مستقر در فرودگاه شیراز

ایرلاین هایی که به صورت فعال در فرودگاه بین‌المللی شیراز پروازهای داخلی و خارجی انجام می‌دهند عبارتند از:
هواپیمایی ماهان؛
هواپیمایی ایران ایر؛
هواپیمایی آسمان؛
هواپیمایی قشم ایر؛
هواپیمایی کیش ایر؛
هواپیمایی ایران ایرتور؛
هواپیمایی کاسپین؛
هواپیمایی معراج؛
هواپیمایی آتا؛
هواپیمایی ترکیش؛
هواپیمایی قطر ایرویز.

فرودگاه بین‌المللی شیراز در حال حاضر 33 مسیر هوایی داخلی و خارجی دارد. مسیرهای داخلی شامل تهران، تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان، ساری، نوشهر، آبادان، بوشهر، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، لارستان، لامرد، کیش، لاوان، قشم، سیری، ماهشهر، خارک، عسلویه و رشت است.

در مسیرهای خارجی به کشورهایی مانند مالزی، سوریه، قطر، امارات متحده عربی (دبی، ابوظبی و شارجه). همچنین پروازهای ورودی روزانه از عمان به فرودگاه بین‌المللی شیراز انجام می‌شود.

از پروازهای داخلی پرتردد فرودگاه شیراز می‌توان به پرواز شیراز به تهران و پرواز شیراز به کیش اشاره کرد و از پروازهای بین‌المللی پرتردد فرودگاه شیراز می‌توان از پرواز شیراز به استانبول و پرواز شیراز به دبی نام برد.

هتل‌های نزدیک به فرودگاه شیراز

از هتل‌هایی که از فرودگاه شیراز می‌توان به آن‌های دسترسی آسان پیدا کرد شامل هتل بین الحرمین(18 دقیقه)، هتل ارگ(18 دقیقه)، هتل پارک(20 دقیقه)، هتل ارم(20 دقیقه)، هتل لطفعلی خان(20 دقیقه)، هتل زندیه(21 دقیقه)، هتل تالار(21 دقیقه)، هتل صدرا(22 دقیقه)، هتل فارس(23 دقیقه) و هتل پارسه(25 دقیقه) می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *