جاهای دیدنی اصفهان

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

جاهای دیدنی اصفهان که در سفر به اصفهان باید آن‌ها را مشاهده کنید در میزبان بلیط به صورت کامل آورده شده است و پشتیبانان سایت در هر ساعت از شبانه روز آماده راهنمایی شما هستند.

معرفی جاهای دیدنی اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان

مسجد جامع عتیق اصفهان

کاخ چهلستون اصفهان

عمارت عالی قاپو اصفهان

کاخ هشت بهشت اصفهان

مسجد جامع عباسی

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

پل خواجو اصفهان

کلیسا وانک اصفهان

سی و سه پل اصفهان

دروازه قیصریه اصفهان

باغ پرندگان اصفهان

اصفهان سومین شهر پر جمعیت ایران می‌باشد که سالانه گردشگران زیادی از این شهر دیدن می‌کنند و پس از مشهد، بیشترین آمار گردشگری را در ایران دارد.

در سال 2006 اصفهان به دلیل آثار تاریخی متعدد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اعلام شد. این شهر در فاصله 1570 متری از سطح دریا قرار گرفته است که بر روی دشتی هموار در کنار زاینده رود پدید آمده است.

بهترین جاهای دیدنی اصفهان

اصفهان یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی جهان می‌باشد که جاذبه‌های دیدنی فراوانی را در خود جای داده است. در اینجا شما را با مهمترین آن‌ها آشنا می‌کنیم.

میدان نقش جهان که آثار تاریخی مسجد شیخ لطف الله، مسجد امام، بازار قیصریه و کاخ عالی قاپو در آن جای گرفته است دارای طولی با 507 متر و عرضی با 158 متر می‌باشد.

کاخ عالی قاپو در زمان صفویه برای دیدار شاه با بزرگان و شخصیت‌های مهم احداث شد که دارای 48 متر ارتفاع و 6 طبقه ساختمان با معماری و تزئینات خاص هستند.

مسجد شیخ لطف ‌الله در ضلع شرقی میدان نقش جهان و روبه‌روی عمارت عالی قاپو و مجاورت مسجد امام از زیباترین کاشی کاری‌های معماری ایرانی است که روی چندین طاق کنگره دار مرتفع ساخته شده است.

مسجد امام اصفهان در دوره صفوی و در قسمت جنوبی میدان امام ساخته شد. در مرکز گنبد بزرگ جنوبی به‌ گونه‌ای است که انعکاس صوت صورت می‌گیرد.

بازار قیصریه در قسمت شمالی میدان نقش جهان و روبه‌روی مسجد امام قرار گرفته است. این مکان هم یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان است که به عهد صفوی تعلق دارد.

کاخ هشت بهشت در باغ بزرگ و بسیار زیبای نقش جهان قرار دارد که بنای اولیه‌ آن را شاه اسماعیل اول بنا نهاد. این عمارت هشت ضعلی در دو طبقه ساخته شده و چهار نما دارد و هیچ یک از نماها همانند دیگری نیست.

باغ چهل ستون مساحتی بالغ بر ۶۷ هزار متر مربع دارد و در ابتدا شاه عباس کوشکی به‌شکل کلاه فرنگی بنا کرد. این عمارت در واقع بیست ستون دارد و انعکاس ستون‌های عمارت در حوض مقابل آن باعث شده که این عمارت را چهل ستون بنامند.

مسجد جمعه اصفهان در دوره سلجوقیان بنا شده است و در دوره صفویان بازسازی شده است. مسجد جمعه اصفهان که به مسجد جامع عتیق نیز شهرت دارد، در میدان قیام، خیابان علامه مجلسی اصفهان واقع شده است.

منارجنبان هم از دیگر آثار تاریخی است که در حکومت سلطان محمد خدابنده الجایتو ایلخان بنا شده است. بنای منارجنبان به‌شکل یک بقعه و دو مناره می‌باشد که ارتفاع هر یک از این مناره‌ها ۷٫۵ متر بوده و آنچه این‌ها را از سایر مناره‌ها متمایز کرده، تکان خوردن آن است.

مدرسه‌ چهارباغ اصفهان در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر مربع ساخته شده است. این مدرسه کاشی‌کاری‌های بسیار زیبایی دارد و در مجلل آن با طلا و نقره کار شده است. در ضلع شرقی مدرسه، کاروانسرایی متصل به آن قرار دارد که محل اقامت مسافران بوده است.

باغ پرندگان اصفهان در مساحتی بالغ بر ۵۵ هزار متر مربع، از حدود چهار هزار قطعه در ۱۳۰ گونه پرنده نگهداری می‌کند. در باغ پرندگان اصفهان چهار برکه وجود دارد و در آن از پرندگانی مانند اردک، قو، غاز و… نگهداری می‌کنند. صخره‌های ایجادشده نیز میزبان پرندگان کوهستانی و بیابانی است و شما می‌توانید کنار آن‌ها کبک پیدا کنید.

کوه آتشگاه اصفهان روی کوهی در نزدیکی زاینده‌رود واقع شده و تپه‌های آن از جنس سنگ‌های رسوبی است. بافت بنای آن خشتی است و میان دو ردیف خشت، لایه‌ی نازکی از نی قرار داده‌اند تا مستحکم‌تر شود.

سی‌و‌سه پل که آن را پل الله‌وردی خان هم می‌نامند، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض دارد. این پل در دوره صفوی، محل برگزاری مراسم جشن آب‌ پاشان و همچنین مراسم خاج‌شویان ارامنه‌ این شهر بود.

پل خواجو با ۲۴ دهانه دارای 133 متر طول و 12 متر عرض می‌باشد و در میانه‌ این پل، ساختمان مخصوصی برای اقامت موقت شاه صفوی و خانواده او ساخته شده بود. در گوشه‌های ضلع شرقی این پل دو شیر سنگی قرار گرفته است.

کلیسای وانک در مساحتی بالغ بر ۸,۷۳۱ متر مربع در دوره حکومت شاه عباس دوم بنا شده است. برج ناقوس کلیسا سه طبقه است و در طبقه‌ دوم ساعتی به وزن ۳۰۰ کیلوگرم قرار دارد.

سوالات متداول در رابطه با جاهای دیدنی اصفهان

بهترین جاذبه‌های طبیعی اصفهان شامل پارک صفه، پارک رجایی، کوه آتشگاه، باغ غدیر، پارک آینه خانه، باغ گلها و … می‌شود.

بازار بزرگ اصفهان و بازار قیصریه دو تا از بازارهای سنتی و قدیمی اصفهان می‌باشند و مراکز خرید سیتی سنتر، جلفا، پارک و کوثر از بزرگترین بازارهای مدرن اصفهان هستند.

کویر مصر، کویر مرنجاب، آبشار آب ملخ، آبشار شاه لولاک، آبشار پونه زار، غار پریان، غار فریدون، سد چادگان و دهکده گلستان کوه از جاهای دیدنی اطراف اصفهان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *