جاهای دیدنی استانبول

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

استانبول، پایتخت ترکیه، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است. این شهر با تاریخچه‌ای که به قرن هفتم قبل از میلاد بازمی‌گردد، دارای جاذبه‌های فراوان و متنوعی است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود جذب می‌کند.

جاذبه‌های تاریخی مانند مسجد ایا صوفیا، کاخ توپکاپی، مسجد سلیمانیه و گرند بازار، تنها چند نمونه از جاذبه‌هایی هستند که در این شهر قدیمی و زیبا وجود دارد. همچنین استانبول دارای مناظر طبیعی استثنایی است که شامل دریای مرمره، جزایر پرنس و جنگل‌های طبیعی می‌شود.

برای کسانی که علاقمند به سفر به استانبول هستند، سایت میزبان بلیط یک منبع کامل برای کسب اطلاعات درباره جاذبه‌های گردشگری در این شهر است. این سایت اطلاعات جامعی درباره جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استانبول ارائه می‌دهد.

همچنین، اطلاعاتی درباره هتل‌ها، رستوران‌ها و راه‌های نقلیه در شهر نیز در این سایت قابل دسترسی است. با مراجعه به این سایت، گردشگران می‌توانند برنامه‌ی سفر خود را به استانبول به صورت کامل و دقیق ترتیب دهند و از دیدن تمامی جاذبه‌های زیبا و منحصر به فرد این شهر لذت ببرند.

معرفی جاهای دیدنی استانبول

بازار بزرگ استانبول

میدان تکسیم استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول

پل بسفروس استانبول

مسجد آبی استانبول

خیابان استقلال استانبول

کاخ توپکاپی استانبول

جزیره بیوک استانبول

کاخ دولما باغچه استانبول

برج گالاتا استانبول

کلیسا چورا استانبول

آکواریوم فلوریا استانبول

موزه پرا استانبول

مسجد رستم پاشا استانبول

آب انبار باسیلیکا استانبول

بازار مصری استانبول

مسجد سلیمانیه استانبول

موزه‌ باستان شناسی استانبول

پارک دلفیناریوم استانبول

اوت لت اپتیموم استانبول

منطقه سلطان احمد استانبول

پارک امیرگان استانبول

پارک گلخانه استانبول

محله ببک استانبول

چشمه سلطان احمد سوم

بازار بشیکتاش استانبول

مرکز خرید آکمرکز استانبول

میدان سلطان احمد استانبول

منطقه باکرکوی استانبول

مرکز خرید فروم استانبول

آنادولو کاوایی استانبول

آکواریوم سی لایف استانبول

ساحل اورتاکوی استانبول

حمام خرم سلطان استانبول

مرکز خرید کانیون استانبول

کاخ بیلربی استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید زورلو سنتر استانبول

کلیسا ایا ایرنه استانبول

مسجد نور عثمانیه استانبول

استانبول در کنار «تنگه‌ی بُسفُر» و «دریای مَرمَره» قرار گرفته است که دو قاره‌ی آسیا و اروپا را به‌هم وصل می‌کند و تنها شهر دنیاست که در دو قاره قرار گرفته است.

استانبول یکی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین شهرهای دنیا می‌باشد و دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی از رنگ، مسجد، موزه، کافه‌، رستوران‌، بازار، مغازه و مرکز خرید است.

بهترین جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول بسیار گسترده و متنوع می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به بازار بزرگ استانبول، مسجد ایا صوفیه، مسجد سلیمانیه، معبد باسیلیکا، مسجد آبی، تنگه بسفر، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، برج گالاتا، کاخ دلمه باغچه و برج مایدن اشاره کرد.

بازار بزرگ استانبول با 30 هزار و 700 متر مربع، بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای سر پوشیده است و بیش از 4 هزار مغازه در 61 خیابان سرپوشیده دارد. این بازار در زمان سلطان محمد فاتح بین مسجد بایزید و مسجد نور عثمانیه ساخته شده است.

بازار ادویه استانبول با بیش از 85 مغازه ادویه فروشی، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان می‌باشد که در منطقه فاتح و در فاصله چند قدمی مسجد آبی و ایاصوفیه قرار دارد.

برج مایدن یا کیز کولسی دارای سکوی دیدبانی و رستوران است که مناظر فوق العاده‌ای از استانبول ارائه می‌دهد. این برج در طول قرن‌ها و هزاره‌ها به عنوان برج مراقبت، فانوس دریایی و ایستگاه قرنطینه ایفای نقش کرده است.

مسجد ایا صوفیه در منطقه سلطان احمد(مرکز شهر استانبول) واقع شده است که در دوره‌ی بیزانس به عنوان کلیسای مسیحیت بود. سلیمان اول که استانبول را تصرف کرد آن را به مسجد ایا صوفیه تغییر داد. گنبد مسجد دارای ارتفاع 55 متری و با قطر 31 متری می‌باشد که یکی از نمادهای استانبول است.

مسجد سلیمانیه در منطقه فاتح قرار داد که به دستور سلطان سلیمان اول طراحی شده است. این مسجد دارای چهار مناره و گنبدی با ارتفاع 53 متر می‌باشد که دارای معماری با ترکیب سبک بیزانسی و اسلامی است.

آب انبار باسیلیکا در منطقه فاتح قرار دارد که محل تامین آب قصر و ساختمان‌های مهم شهر قسطنطنیه در دوره بیزانس بوده است. این آب انبار تقریباً دو‌ هزار مخزنی دارای مساحتی نزدیک به 89000 متر مربع می‌باشد.

مسجد آبی یا سلطان احمد در مرکز شهر استانبول و موزه ایا صوفیه واقع شده است و یک گنبد بزرگ با 6 مناره و 6 گنبد کوچک‌تر می‌باشد. در ساخت مسجد آبی از بیست هزار کاشی آبی تزئین شده با آیه‌های قرآن استفاده شده است که موجب نمای آبی مسجد می‌باشد.

تنگه بسفر باریکه آبی با 32 کیلومتر طول می‌باشد که دریای سیاه را به دریای مرمره متصل می‌کند. در کنار این تنگه جاذبه‌های گردشگری نظیر برج مایدن، آب انبار باسیلیکا، کاخ توپکاپی، برج گالاتا و قلعه روملی قرار دارد.

کاخ توپکاپی استانبول در منطقه‌ سلطان احمد واقع شده است که دارای مساحتی با 80 هزار متر مربع با دیوارهای دور تا‌ دور حدود پنج کیلومتر می‌باشد. این کاخ دارای سه بخش مستقل به شکل کاخ بیرونی، کاخ درونی و حرم‌سرا می‌شود.

پارک گولهانه استانبول درست در کنار کاخ توپکاپی قرار دارد که دارای فضای سبز و گل کاری بسیار زیبایی می‌باشد و در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است.

پل گالاتا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول می‌باشد که با ارتفاع 70 متری بهترین نمای شهر استانبول را نشان می‌دهد و دارای دارای کافه، رستوران سنتی و آسانسور است.

سوالات متداول در رابطه با جاهای دیدنی استانبول

از بهترین جاهای دیدنی استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
-مسجد ایاصوفیه؛
-کاخ توپکاپی؛
-مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی؛
-بازار بزرگ استانبول؛
-برج گالاتا؛
-آب انبار باسیلیکا؛
-کلیسای چورا؛
-میدان هیپودروم؛
-کاخ دلمه باغچه؛
-مسجد سلیمانیه؛
-موزه پرا؛
-مسجد رستم پاشا؛
-بازار ادویه.

-بازار بزرگ استانبول(ایستگاه سلطان احمد)؛
-استانبول مال(بلوار سلیمان دمیرل)؛
-بازار جواهر(اسکله‌ی امینونو)؛
-مرکز خرید اولیویوم(زیتین بورنو)؛
-مرکز خرید آکمرکز(محله‌ی اتیلر)؛
-بازار بشیکتاش(میدان بشیکتاش)؛
-بازار خیابان استقلال(میدان تکسیم).

بهترین رستوران‌های استانبول شامل موارد زیر هستند:
-رستوران لوکانتا مایا(خیابان کمانکش استانبول)؛
-رستوران روملی ‌حصار اسکله(خیابان کمال یحیی اول)؛
-رستوران لموئت(بی اوغلو توم توم سوئیت)؛
-رستوران فیش(کورو چشمه)؛
-رستوران ایکس(ساختمان دنیز پالاس)؛
-رستوران میکلا(هتل مارمارا)؛
-رستوران ریحون(میدان تکسیم)؛
-رستوران شهرزاد(ساحل زیبای اورتاکوی).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *