جاهای دیدنی مشهد

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل

با بهترین و ارزان‌ترین قیمت

کلیک کنید

جاهای دیدنی مشهد که در سفر به مشهد باید آن‌ها را مشاهده کنید در میزبان بلیط به صورت کامل آورده شده است و پشتیبانان سایت در هر ساعت از شبانه روز آماده راهنمایی شما هستند.

معرفی جاهای دیدنی مشهد

حرم امام رضا (ع)

آرامگاه فردوسی مشهد

بازار رضا مشهد

آرامگاه نادرشاه افشار مشهد

خانه توکلی مشهد

خانه داروغه مشهد

باغ ملی مشهد

پارک ملت مشهد

جنگل جیغ مشهد

سد چالیدره مشهد

شهر طرقبه مشهد

پارک کوهسنگی مشهد

مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران می‌‍باشد که مهمترین قطب گردشگری ایران(سالانه حدود 30 میلیون گردشگر) محسوب می‌شود. همچنین با وجود جرم مطهر امام رضا(ع) به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی مشهد

حرم امام رضا(ع) در دوران تیموری ساخته شده است و در زمان شاه طهماسب صفوی گسترش یافت. در حال حاضر، حرم امام رضا(ع) با مساحت یک میلیون متر مربع به یکی از بزرگترین مکان‌های مقدس دنیا تبدیل شده است.

مسجد گوهرشاد با معماری و کاشی کاری خاص در جنوب حرم امام رضا(ع) یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مشهد محسوب می‌شود که در زمان دوره تیموریان بنا گردیده است.

آرامگاه فردوسی در فاصله 20 کیلومتر شهر مشهد واقع شده است که در آن علاوه بر آرامگاه فردوسی، مقبره اخوان ثالث و استاد شجریان قرار دارد. همچنین دارای موزه و کتابخانه برای بازدید مسافران می‌باشد.

آرامگاه نادرشاه افشاری در چهار راه شهدا با مساحت 14400 متر مربع بنا گردیده است که در آن موزه اسلحه دوران مختلف و آثار مربوط به دوران نادرشاه جای گرفته است.

گنبد سبز در میدان آخوند خراسانی قرار دارد که در زمان صفویه به دستور شاه عباس با ایوان، طاق نما و کاشی کاری خاص بنا گردیده است.

آرامگاه پیر پالاندوز با بنای تاریخی چهار ضلعی و دارای گنبد پیازی شکل و ایوان آجری زیبایی در زمان صفویه بنا شده است که توسط آستان قدس رضوی در سال 1387 بازسازی شد.

بازار رضا با معماری سنتی در دوره پهلوی بنا گردیده است که در خیابان امام رضا در نزدیکی حرم مطهر بنا شده است. در این بازار سوغات و صنایع دستی مشهد به فروش می‌رسد.

كلیسای مسروپ قدس در میدان دهم دی مشهد بنا شده است و این بنا به دوره پهلوی بنا شده است. این کلیسا دارای دو گنبد مخروطی شکل با صلیب در رأس آن می‌باشد.

پارک ملت بزرگترین با مساحت 72 هکتار در نزدیکی میدان آزادی مشهد به عنوان بزرگترین پارک مشهد واقع شده است. شهر بازی پارک ملت یکی از بهترین جاهای تفریحی مشهد می‌باشد.

پارک کوهسنگی، دومین پارک بزرگ مشهد در خیابان کوهسنگی واقع شده است که در آن امکانات تفریحی و گردشگری نظیر رستوران، کافه‌،سالن آمفی تئاتر، زمین‌ ورزشی، موزه و شهربازی وجود دارد.

پارک وکیل‌آباد در انتهای بلوار وکیل‌آباد واقع شده است. این پارک جنگلی دارای یکی از بزرگترین باغ وحش‌های ایران می‌باشد که گردشگران زیادی سالانه از آن بازدید می‌کنند.

هفت حوض در دل کوه‌های خلج با مساحت 570 هکتار قرار دارد که در آن آب بعد از عبور از هفت حوضچه طبیعی به حوض بزرگتری می‌ریزد و فاصله حوضچه‌ها از ابتدا تا انتهای مسیر 1690 متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *